داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

کامرانی فر: به چیدمان فیفا احترام میگذارم

حسن کامرانی فر

تنها نماینده فوتبال ایران در جام جهانى ۲۰۱۰ آفریقاى جنوبى با بیان اینکه حضور در این رویداد مهم برایم دو احساس متفاوت را به همراه دارد، گفت:

از حضور در جام جهانى هم خوشحالم و هم ناراحت.حسن کامرانى فر کمک داوربین المللى فوتبال کشورمان و تنها نماینده ایران درجام جهانى آفریقاى جنوبى ضمن بیان این مطلب افزود: از اینکه به عنوان تنها نماینده جامعه داورى ایران درمهمترین رویداد جهانى فوتبال حضور دارم، بسیارخوشحالم و اینکه مى توانم شایستگى داوران فوتبال ایران را در بالاترین سطح فوتبال جهان به نمایش بگذارم احساس غرور مى کنم.وى اضافه کرد: با این وجود از اینکه تیم ملى فوتبال ایران در جام جهانى حضور ندارد، بسیار متاسفم و معتقدم جاى فوتبال ایران در بین ۳۲ تیم برتر جام جهانى واقعا خالى است.کمک داور بین المللى فوتبال کشورمان با تاکید براینکه عملکردم از ۲سال پیش زیر ذره بین AFC و FIFA قرار داشت و آزمون هاى سختى را براى رسیدن به جام جهانى پشت سرگذاشتم، اظهارداشت: بنده از زمان بازیهاى المپیک ۲۰۰۸ چین عملکردم زیر نظر AFC بود و آنها قضاوت هاى من را به طور مداوم تحت نظر داشتند تا اینکه به عنوان یکى از داوران آسیایى من را به فیفا معرفى کردند. کامرانى فر ادامه داد: در المپیک چین به همراه مسعود مرادى ۲ مسابقه را در مرحله مقدماتى قضاوت کردیم و در مسابقات مقدماتى جام جهانى نیز قضاوت مسابقات حساسى را برعهده داشتیم که از آن جمله مى توان به دیدار برگشت بحرین و ازبکستان اشاره کنم که تیم داورى ایران عملکرد بسیارخوبى داشت و با توجه به نمرات به دست آمده و استمرار قضاوت هاى قابل قبولى که داشتم، از سوى AFC کاندیداى قضاوت درجام جهانى شدم.کمک داور بین المللى فوتبال کشورمان درعین حال یادآور شد: البته مشکلى که براى کمک داورعربستانى به وجود آمد هم در انتخاب من براى جام جهانى بسیار تاثیرگذار بود و مسئولان کمیته داوران AFC پس ازحذف نام کمک داور عربستانى، بنده را به واسطه سوابق خوبى که در مسابقات بین المللى داشتم جایگزین کمک داور عربستانى کردند.وى درخصوص تیم داورى که از آسیا درجام جهانى آفریقاى جنوبى قضاوت خواهند کرد، گفت: بنده به همراه خلیل ابراهیم الغمدى داورعربستانى و صالح المرزوقى کمک داور اماراتى تیم سه نفره داوران آسیایى را تشکیل مى دهیم که پیش از این در مسابقات جام ملتهاى آسیا و لیگ قهرمانان آسیا کنار یکدیگر قضاوت کرده ایم و شناخت و هماهنگى خوبى از یکدیگر داریم.کامرانى فر با بیان اینکه داوران ایران از هر نظر شایستگى قضاوت درجام جهانى را دارند، یادآورشد: بنده نماینده کوچکى از جامعه بزرگ داوران کشورهستم که افتخار حضور درجام جهانى را به دست آورده ام ولى اعتقاد دارم تمامى داوران بین المللى ایران شایسته این افتخار بودند و به عنوان تنها نماینده داورى ایران مسئولیت سنگینى درجام جهانى برعهده خواهم داشت.وى در مورد انتخابش به عنوان کمک داور ذخیره دیدار آرژانتین و نیجریه گفت: به چیدمان فیفا احترام مى گذارم و امیدوارم فرصتى پیش بیاید که بتوانم قضاوت کنم.

به نقل از روزنامه ی (( ابرار ورزشی ))

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد