داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

عنایت: به داوران تاکید کرده‌ام بی‌تفاوت قضاوت نکنند

رئیس کمیته داوران فدارسیون فوتبال گفت: به داوران تاکید کرده‌ام تیم‌ها هزینه میلیاردی کرده‌اند و نباید بی‌خیال قضاوت کنند.

مسعود عنایت در مورد برگزاری کلاس‌های توجیهی داوران و ناظران داوری گفت: بازخورد این کلاس‌ها را باید از شرکت کنندگان پرسید. من کلاس را اداره کرده‌ام و بهتر است حرفی در این زمینه نزنم اما در مورد کلاس ناظرین باید بگویم فرم‌های جدید نظارت به آنها تحویل شد ضمن اینکه قرار است آنها گزارش ناظران را به طور آنلاین برای کمیته داوران ارسال کنند.
وی در مورد اینکه چقدر ضریب اشتباهات داوری در لیگ برتر دهم کم خواهد شد گفت: این مسئله به خود داوران بستگی دارد اینکه قدرت جسمانی‌شان را افزایش بدهند زاویه دید مناسب داشته باشند و در نزدیکی صحنه‌ها حضور داشته باشند. به آنها تاکید کرده‌ام تیم‌ها هزینه میلیاردی کرده‌اند و باید وظیفه شناس باشید و با بی‌خیالی قضاوت نکنید و با کمک‌های خود ارتباط چشمی داشته باشید.
رئیس کمیته داوران با اشاره به کلاس‌های توجیهی نیم فصل گذشته عنوان کرد: برگزاری این کلاس‌ها تضمینی برای کاهش ضریب اشتباهات نیست زیرا فصل گذشته خداداد افشاریان دقیقا بعد از برگزاری کلاس توجیهی نیم فصل در دیدار استقلال و پیکان یک توپ اوت شده را ندید و گل مردود پیکان را پذیرفت و برای خودش و ما ایجاد مشکل کرد.
رئیس کمیته داوران فدراسیون با اشاره به اشتباهات داوری در جام جهانی به فارس گفت: فیفا برای داوران در جام جهانی ۴۰ میلیون دلار هزینه و از نخبگان داوری برای قضاوت دعوت کرد اما باز هم به عقیده مردم داوران اشتباهات فاحشی داشتند در حالی که فیفا فقط از مکزیک و انگلیس به دلیل اشتباهات داوری عذرخواهی کرد و به سایر اشتباهات داوری توجهی نکرد.
عنایت در مورد شایعه درگیری در کلاس توجیهی داوری گفت: این مسایل را برای این عنوان می‌کنند که از حالا داوری را به حاشیه ببرند. در این کلاس تمامی اشتباهات نیم فصل داوران به نمایش گذاشته شد و داوران در مورد آن نظر می‌دادند و در مورد یک صحنه هر داور نظر خودش را داشت.
وی در مورد ۱۰ داوری که در تست آمادگی جسمانی مردود شدند گفت: این ۵ داور و ۵ کمک داور تنبیه می‌شوند و چهار پنج هفته از لیگ برتر را از دست خواهند داد. بعد از ماه رمضان مجددا از آنها تست گرفته می‌شود زیرا در روز ۱۷ تیر ماه که هوا خیلی گرم بود از آنها تست گرفتیم.در لیگ برتر دهم ۳۵ داور وسط و ۴۶ کمک داور بازی‌ها را قضاوت خواهند کرد.البته ۱۰ نفر از آنها مردود شده‌اند که هیچکدام از داوران مطرح نبودند.
عنایت در مورد انتخاب جانشین محمد فنایی در کمیته داوران گفت: حکم فنایی هنوز صادر نشده بود که او اعلام کرد حاضر به کار در کمیته داوران نیست. به نظرش احترام می‌گذارم. با زور نمی‌توان کسی را نگه داشت.من با خوشخوان، بهروان و نظری مشکلی نداشتم اما حسین نجاتی و علی خسروی را پیشنهاد دادم زیرا آنها تازه‌ نفس تر هستند و بیایند کار کنند و طرح بدهند.ما باید برای بهروان جانشین انتخاب کنیم. در این مورد هم عجله نمی‌کنیم زیرا نتیجه عجله انتخاب فنایی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد