داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

مظفری زاده: پیشروی تکنولوژی در فوتبال باعث مرگ داوری است

سعید مظفری‌زاده درباره شرایط قضاوت داور‌ها در جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، گفت:

این موضوع را می‌توان از ۲ جنبه مورد بررسی قرار داد؛ بعد فنی و آماری و دیگری، نارضایتی از نحوه قضاوت‌ها است.
داور بین‌المللی فوتبال ایران افزود:  در بحث فنی و آماری اشتباهات زیادی رخ داد و برخی از آنها هم بسیار تاثیرگذار بود. انتظار بیشتری از داوری‌ها می‌رفت؛ اما نمی‌توان گفت قضاوت‌ها نسبت به دوره‌های گذشته بدتر بود. البته اشتباهات بزرگ و تاثیرگذار هم کم رخ نداد.
وی خاطر نشان ساخت: اشتباهات فاحش باعث شد داوران بزرگی چون روزتی، لارییوندا و اوساکا به کشورهای خود بازگردند؛ حتی در دیدار پایانی هم هاوارد وب نتوانست قضاوت مطلوبی به نمایش بگذارد.

مظفری‌زاده  درمورد عملکرد داوران آسیایی و به‌خصوص حسن کامرانی‌فر در جام جهانی، تصریح کرد: این موضوع را می‌توان تنها نکته مثبت داوری‌های این دوره دانست که دیدگاه داوران و کارشناسان را نسبت به داوران آسیایی تغییر داد. کامرانی‌فر عملکرد بسیار خوبی در این مسابقات از خود به نمایش گذاشت و ۲ تصمیم بسیار موثر داشت که امر مثبتی در کارنامه وی محسوب می‌شود.
داور بین‌المللی فوتبال ایران اظهار داشت: با علمکرد خوب داوران آسیایی، قطعاً بسیاری از نظرات در خصوص آنها تغییر پیدا کرد. امیدوارم با توجه به پتانسیلی که در دوران ایرانی وجود دارد و تلاش بسیار بالای آنها، در دوره‌های آینده شاهد حضور داوران بیشتری از ایران و آسیا در جام‌جهانی باشیم.

مظفری‌زاده در مورد نحوه تصویربرداری مسابقات و تاثیر آن بر داوران، خاطر نشان ساخت: هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند، مخاطبان از دیدن یک بازی لذت می‌برند. این موضوع به نوعی بلای جان داوران است چون داور براساس توانایی‌های انسانی قضاوت می‌کند و نمی‌تواند از دوربین‌هایی که چندین هزار فریم در ثانیه می‌گیرند، استفاده کند. وقتی بیننده تلویزیونی این نوع تصویربرداری را می‌بیند، انتظار دارد داور هم به درستی تصمیم بگیرد.

وی پیشرفت تکنولوژی را باعث مرگ داوری دانست و تاکید کرد: اگر پیشرفت تکنولوژی نبود، بسیاری از اشتباهات داوری هم به چشم نمی‌آمد. از تمام فوتبال دوستان ایران خواهش می‌کنم تا از لحظات جام‌جهانی درس بگیرند چون این پیکارها یک کلاس آموزشی بسیار خوب بود. این کار باعث می‌شود تا از حواشی که اخیراً با آن درگیر شده‌ایم، دور شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد