داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

غیاثی: قهرمانی می‌تواند دوباره به فهرست داوران بین المللی بازگرد

رضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت محسن قهرمانی در دیدار استقلال و استیل آذین گفت:

در این مورد به بیان چند نکته اکتفا می‌کنم. اول اینکه اخراج فریدون زندی در دقایق پایانی مسابقه از سوی داور سختگیرانه بود. زندی فقط بازیکن حریف را از زمین بلند کرد تا وقت کشی نکند و این رفتار سزاوار دریافت یک کارت زرد بود، البته ما از تصاویر تلویزیونی ندیدیم که بعد از آن چه اتفاقی افتاد و چه بازیکنی چه حرفی زد، آیا ناسزایی گفته شد یا نه و قهرمانی به صحنه نزدیک‌تر بود.

وی در مورد گل اول استقلال و اینکه دروازه‌بان استیل آذین مصدوم بود اما بازی ادامه پیدا کرد گفت: بازی جوانمردانه هنوز در فوتبال به صورت قانون درنیامده است. اینکه زمانی که یک بازیکن حتی اگر دروازه‌بان باشد بر روی زمین افتاده باشد داور فقط در صورتی می‌تواند بازی را متوقف کند که آسیب دیدگی شدید باشد و بیم خطر جانی برود یا خطر آسیب دیدگی شدید برود در غیر این صورت و زمانی که بازیکنان توپ را به بیرون نزنند بازی ادامه پیدا می‌کند.
غیاثی تاکید کرد: تنها تفاوتی که فیفا بین دروازه‌بان با سایر بازیکنان قایل شده اینکه درواز‌ه‌بان مصدوم در داخل میدان می‌تواند مداوا شود و زدن توپ به بیرون به رفتار و منش پهلوانی بازیکنان حریف بستگی دارد.یکی مثل امین متوسل زاده در فصل گذشته فرصت گل را از دست می‌دهد و دیگری ترجیح می‌دهد به بازی ادامه دهد.
رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد محسن قهرمانی گفت: من واقعا از اینکه این داور توانست خودش را لاغر کند و به داوری بازگردد خوشحالم. او ویژگی‌هایی دارد که بسیاری از داوران ندارند و می‌تواند دوباره به فهرست داواران بین المللی بازگردد؛ اما باید بداند بین بادی لانگوویج( زبان بدن) با شکلک درآوردن تفاوت وجود دارد. کاری که او در دیدار استقلال و استیل آذین انجام داد شکلک درآوردن بود. بازیکنان دو تیم از این شکلک‌ها نمی‌ترسند.
وی افزود: داور باید رفتار منطقی داشته باشد و رفتاری که قهرمانی در دیدار استقلال و استیل آذین داشت در شان داور و بازیکنان دو تیم نبود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد