داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

بررسی عملکرد داوران در ۸ هفته لیگ برتر

داوران فوتبال
.
فوتبال همانطور که هیجان دارد نیاز به داوری نیز دارد که همیشه با مسائل حاشیه ای همراه بوده است.

البته در طول این ۸ هفته سپری شده از لیگ برتر شاهد قضاوت های خوبی از سوی داوران بوده ایم. این مسئله نشان می دهد که داورانی مانند رامین حاج بابایی، تورج حق وردی، البرز حاجی پور با تجربه تر از قبل وارد میادین چمن شده اند. حاشیه سازی و جنجال همیشه در سطح هر بازی وجود داشته و دارد، از بازی های جهانی و باشگاهی گرفته تا بازی های داخلی شاهد همه جور حاشیه بوده ایم.

* منوچهر نظری: داوران ما از داوران آسیا جلوتر هستند
رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد جوانگرایی در داوران را وی شروع کرده و خوشحال است که هنوز آن داوران در سطح اول قضاوت قرار دارند.
منوچهر نظری درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: خیلی خوشحالم که می بینم آن داورانی که من به خاطر جوانگرایی وارد عرصه فوتبال کردم هنوز در سطح اول قضاوت قرار دارند.
گرچه حاشیه هایی وجود دارد که به مسائل داوری ضربه می زنند ولی این حاشیه ها کمتر شده است و باید داوران از آرامش خوبی برخوردار باشند.
نظری در پایان صحبت های خود  اظهار داشت: در این ۸ هفته قضاوت ها خوب و قابل قبول بوده است اشتباهات هم کمتر بوده و داوران قضاوت های خوبی را داشتند.
* حسین عسگری: نمی توان از پیشرفت حرف زد!
حسین عسگری: عملکرد داوران مثل گذشته است
داور بازنشسته فوتبال کشورمان در مورد قضاوت داوران در این ۸ هفته اعتقاد دارد هیچ تغییری نسبت به گذشته ایجاد نشده است.
حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: اشتباهات داوری طبیعی است و همه داوران دچار اشتباه می شوند.
اشتباهات پیش آمده خارج از استاندارد نیست. در جام جهانی هم شاهد قضاوت های بسیار ضعیف داوران سرشناس دنیا بوده ایم.
عسگری در پایان متذکر شد: همانطور که لیگ برتر حرفه ای شده است باید داوران نیز حرفه ای باشند، بنابراین فدراسیون و کمیته داوران باید هزینه و برنامه ریزی مدونی را تدوین کرده و اجرا نمایند.
* رضا غیاثی: داوری ها مثل گذشته است
غیاثی: هیچ پیشرفتی ندیدیم!
رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تغییری در روند داوری ها در این ۸ هفته نسبت به فصل گذشته احساس نکرده است.
سیدرضا غیاثی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: داوری ها مثل فصل گذشته انجام می شود. البته در این فصل هنوز به مراحل حساس لیگ نرسیده است و فکر می کنم هنوز زود است که عملکرد داوران را قضاوت کنیم.
* محمد فنایی: جوانگرابی امر بسیار خوبی در داوری است
محمد فنایی: اشتباهات چشمگیر نبوده است
کارشناس داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد اشتباهات داوری به آن صورت فاحش و چشمگیر نبوده است.
محمدفنای دراین خصوص افزود: هنوز هم تیم ها در ابتدای لیگ قرار دارند و حرکات آنها به مراحل حساس نرسیده است ولی جای امیدواری است که در امر قضاوت داوران جوانگریی صورت گرفته که این مسئله می تواند به پیشرفت داوری کمک کند.
وی افزود: به اعتقاد من اشتباهات داوری در این ۸ هفته به آن صورت فاحش  و چشمگیر نبوده و اشتباهات مثل فصل گذشته باعث نگرانی جامعه فوتبال نیست.
* ابراهیم میرزابیگی: داوران با تجربه تر از گذشته شده اند
کارشناس داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد داوران لیگ برتر در فصل دهم باتجربه تر شده اند.
ابراهیم میرزا بیگی گفت: در فصل دهم داوران فصل گذشته قضاوت می کنند ولی در این ۸ هفته لیگ برتر شاهد بودیم که همین داوران از نظر تجربه رشد خوبی داشتند.
وی افزود: در این فصل هنوز داور جوان دیگری به جمع داوران اضافه نشده است ولی همان داوران با کسب تجربه در قضاوت های فصل گذشته در این فصل با تجربه تر عمل کرده اند.
کارشناس داوری فوتبال کشور مان در پایان خاطر نشان کرد: در فصل دهم باید به قضاوت های خوب و روبه رشد سعید مظفری زاده، تورج حق وردی، محسن ترکی و محسن قهرمانی اشاره کرد، ولی مظفری زاده نشان داد که از پس قضاوت های حساس بر می آید و روند بسیار خوبی را طی می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد