داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

دزفولی: مرادی توانایی قضاوت دربی را نداشت

هادی دزفولی، درباره صحنه گل پرسپولیس به استقلال که مردود اعلام شد، اظهار داشت:

در زمانی که توپ از عقب ساخته می‌شود و به جلو هدایت می شود، اگر بازیکنی در آفساید باشد، کمک باید پرچم خود را بالا ببرد. در صحنه ای که پرسپولیس گل زد، کمک زمانی پرچم خود را بالا برد که توپ وارد دروازه شده بود.
وی افزود: مهمتر این بود که خود مسعود مرادی به هنگام ضربه زدن بازیکن پرسپولیس به توپ در محوطه جریمه ایستاده بود و خود شاهد همه چیز بود. وقتی داوری را با کلی تعریف و تمجید برای چنین بازی بزرگی انتخاب می کنند، باید این توانایی را هم داشته باشد که تصمیم اشتباه کمک خود را وتو کند و پرچم را قبول نکند.
این کارشناس داوری تاکید کرد: متاسفانه در این صحنه صداقت در کلام داوران دیده نشد. دیروز در حال گوش دادن به یک برنامه رادویی بودم. متوجه شدم آقای مرادی به جای اینکه انتقادپذیر باشد، فقط می خواهد از خود دفاع کند.
وی افزود: امر به او مشتبه شده که تافته جدا بافته است. او نمی داند وقتی اشتباهی مرتکب می شود و دیگران این اشتباه را به او گوشزد می کنند، اگر قبول کند، خودش بالا می رود. عدم قبول اشتباه از سوی وی، پرخاشگری مردم را هم در بر دارد. او حق ندارد به پیشکسوتان داوری بی احترامی کند.

دزفولی تصریح کرد: مگر قاونین داوری چه تغییرات گسترده ای داشته که ما پیشکسوتان داوری از آنها بی اطلاع هستیم. آقای مرادی باید بداند امثال دکتر سیار عمری در کار داوری بوده اند. شاید خودم با وجود بازنشستگی، مطالعه ام در زمینه داوری بیشتر از مرادی باشد. داور باید شهامت این را داشته باشد که وقتی کمکش تصمیم اشتباهی گرفت، آن را نپذیرد.
این پیشکسوت داوری با بیان اینکه مرادی توانایی قضاوت در دربی را نداشت، ادامه داد: وقتی پیش از این قضاوت این بازی را به داورانی مثل ترکی و مظفری زاده داده بودند، نباید آن را به مرادی می سپردند. پیش از این می دانستم نمی تواند این دیدار را سوت بزند و حتی به مسئولان فدراسیون هم گفته بودم. من هیچ نیتی بابت انتقادی که می کنم، ندارم و فقط دلم برای داوری می سوزد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد