داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

من از فدراسیون دستور نمی گیرم و کارمند فدراسیون فوتبال نیستم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت:کمیته داوران در کارهای مربوط به خودش مستقل عمل

می کند و من کارمند فدراسیون نیستم.

مسعود عنایت ، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود:داوران بازی دربی از ۱۰ روز قبل مشخص شده بودند و هیچ گزینه دیگری نیز نداشتیم و من مسئول این کار هستم .تیم داوری هر بازی را نیز خودم انتخاب می کنم.

وی ادامه داد:من کارمند فدراسیون نیستم که فدراسیون برایم تصمیم بگیرد؛زیرا کمیته داوران در هر شرایطی عمل می کند.

عنایت در مورد قضاوت مسعود مرادی خاطرنشان کرد:شخصی قبل از روز بازی دربی اظهار نظر کرده بود که مرادی از پس این قضاوت برنمی آید،اما باید بگویم که مسعود مرادی عالی قضاوت کرد و از سه بازی قبلی خود نیز بهتر سوت زد.

وی ادامه داد:مرادی شش اخطاری که به دو تیم داد صحیح بود و وی باتجربه بالای خود از پس این بازی برآمد.

عنایت در مورد اشتباه مرتضی کریمی کمک داور دربی تاکید کرد:اشتباه در داوری وجود دارد و این اشتباهات عمدی نیست.همچنین در فینال جام جهانی نیز اشتباه صورت می گیرد و حتی پس از بازی نیز چند بار صحنه را عقب و جلو می کنند،اما به طور صد درصد مشخص نیست.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه مرتضی کریمی اشتباه کرده است ،باید به تصمیمش احترام گذاشت؛زیرا با تصاویر تلویزیونی نیز چیزی قابل تشخیص نیست و از این پس هم اشتباه داوری هست و در آینده هم خواهد بود.

عنایت در مورد کارشناس مسائل داوری در برنامه های تلویزیونی اظهار داشت:با توجه به اینکه کارشناسی داوری دربی در یک برنامه تلویزیونی صورت گرفت، اما کارشناس نیز نتوانست با قاطعیت در مورد آفساید نظر بدهد.

وی در مورد شکایت علی دایی از فدراسیون فوتبال و قضاوت ضعیف علیه پرسپولیس گفت:به من ربطی ندارد که علی دایی از فدراسیون فوتبال طلبکار است،من از فدراسیون دستور نمی گیرم و کارمند فدراسیون فوتبال نیستم.

عنایت در پایان خاطرنشان کرد: ما باید فرهنگ پذیرش اشتباه را داشته باشیم و غیر از این به علت اینکه هموطن هستیم باید به داور احترام بگذاریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد