داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

هرگز با مصلحت اندیشی قضاوت نکردم؛ یک عذرخواهی به مردم بدهکارم

داور فوتبال ایران با خداحافظی رسمی از صحنه قضاوت های بین‌المللی گفت: هر چند همواره قضاوتهایم در داخل کشور با انتقاداتی همراه بود ولی تمام توانم را برای ارائه بهترین قضاوتهای بین المللی انجام دادم و هرگز با مصلحت اندیشی داوری نکردم.


مسعود مرادی ضمن بیان این مطلب افزود: قضاوت در جام سوزوکی و دیدارتیم های فلیپین و اندونزی آنهم در حضور ۱۰۰هزار تماشاگر خداحافظی باشکوهی از داوری بین المللی بود و در واقع کمیته داوران AFC با این انتخاب به نوعی قصد داشت از سالها حضور من در عرصه قضاوت‌های بین‌المللی قدردانی کند.

مرادی تاکید کرد: خوشحالم که با قضاوت این مسابقه بزرگ و پرتماشاگر ازعرصه داوری بین المللی خداحافظی کردم و امیدوارم نسل آینده داوران کشور به مراتب بهتر از من در مسابقات بزرگ بین المللی بدرخشند و نام داوری ایران را در جهان بلند آوازه کنند.

وی تصریح کرد: بعد از ۱۱ سال حضور درعرصه بین المللی امروز حس بسیار خوبی دارم چرا که مسئولیت سنگینی از دوشم برداشته شد و بیبشتر از این بابت خوشحالم که در تمام این سالها آنچه در توان داشتم را برای مطرح کردن داوری ایران در سطح جهان بکار گرفتم .

مرادی با بیان اینکه تنها یک عذرخواهی به مردم و هموطنانم بدهکار می دانم اظهار داشت: در ۱۱ سالی که در لیست بین المللی قرار داشتم نهایت توانم را برای ارائه بهترین قضاوت ها در سطح بین المللی بکارگرفتم و با وجود اینکه دوبار نامزد قضاوت در جام جهانی شدم  ولی نتوانستم در جام جهانی حاضر باشم و این تنها جای خالی در کلکسیون افتخارات داوری ام محسوب می شود و از این بابت از مردم عذرخواهی می کنم.

داور بین المللی فوتبال کشورمان در خصوص زمان خداحافظی از قضاوت های داخلی یادآور شد: با توجه به شرایطی که در فضای فوتبال کشور حاکم است در پایان لیگ دهم در این باره تصمیم گیری خواهم کرد ضمن اینکه طبق اساسنامه به لحاظ سنی قادر هستم تا سه سال دیگر در صحنه قضاوت های داخلی به قضاوت بپردازم.

وی در مورد پیوستن به جرگه مدرسان و ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: با دعوت AFC بلافاصله پس از بازنشستگی از قضاوت های بین المللی برای حضور در دوره مدرسان و ناظران داوری دعوت شدم که پس از جام ملتهای آسیا با شرکت در جلسه ای که در کوالالامپور مالزی برگزار خواهد شد، تلاش خواهم کرد تا تجارب خود را در سطح بین المللی در اختیار داوران فوتبال قرار دهم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد