داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

فنایی: آنهایی که دائما در سفرند پاسخگوی داوریها باشند!


تمام کارشناسان امر داوری معتقدند سعید بخشی‌زاده در دیدار مس کرمان و ذوب‌آهن اشتباه عجیبی مرتکب شد؛ اشتباهی که ۳ امتیاز را از تیم مس گرفت.

محمد فنایی”، در مورد اشتباه بخشی‌زاده گفت: من هم همان حرفی را می‌زنم که تمام کارشناسان گفته‌اند. بالاخره داور اشتباه عجیبی داشت و قانون را بلد نبود.

وی ادامه داد: این ضربه پنالتی باید تکرار می‌شد. وقتی بازیکن عملی در حین ضربه پنالتی انجام می‌دهد که عمل غیرورزشی محسوب می‌شود داور باید تکرار ضربه پنالتی بدهد. این در شرایطی است که توپ گل شود اما اگر به اوت برود، داور باید اعلام ضربه دروازه کند و موقعیت از دست می‌رود.

این کارشناس داوری تصریح کرد: بخشی‌زاده اشتباه کرد که اجازه تکرار پنالتی را نداد و باید پس از نشان دادن کارت زرد به بازیکن زننده پنالتی ضربه را تکرار می‌کرد.

فنایی گفت: من و شما مجری امر داوری نیستیم که بخواهیم در مورد اتفاق عجیب رخ داده، تصمیم‌گیری کنیم. باید این موضوع را از مسئولان فدراسیون و آنهایی که در رأس امور داوری قرار دارند بپرسید که چه باید کرد؟ آنهایی که به هر کشوری دلشان خواست سفر می‌کنند و به عنوان متولی داوری اسمشان مطرح می‌شود باید فکری به حال داوری کشور کنند.

وی ادامه داد: برای فوتبال ما ننگ است که یک داور بین‌المللی از قوانین خبر ندارد. این واقعا تکان‌دهنده است و داوران ما باید با مطالعه باشند. متأسفانه وقتی یک کارشناس نظر می‌دهد همه اعتراض می‌کنند و مطالبی می‌گویند که شایسته داوری ما نیست.

فنایی در خاتمه اشاره‌ای هم به سوابق گذشته بخشی‌زاده داشت و گفت: این داور در بازی لیگ میان استقلال و شاهین بوشهر هم قضاوت پرانتقادی داشت و باید جوابگوی این اتفاقات باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد