داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

چینش داوران تنها وظیفه ما نیست/ نگاه منفی به داوری را تغییر می‌دهیم

سرپرست جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال چینش داوران را تنها وظیفه این کمیته ندانست و گفت: برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی داوری مهمترین برنامه‌ام برای آرام کردن جو و حاشیه‌های داوری است.

حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان مطلب فوق در مورد پذیرفتن سمت سرپرستی کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: کار داوری سخت و مدیریت در آن سخت‌تر است اما سختی دلیلی برای زمین ماندن کار نمی‌شود. مطمئنا هدف من و مجموعه جدید کمیته داوران ارتقای سطح کمی و کیفی داوری با توجه به سختی‌های موجود است.

وی در مورد اینکه چه نفراتی را به عنوان اعضای کمیته داوران انتخاب خواهد کرد، اظهار داشت: اصلا اطلاعاتی از وضعیت کمیته داوران ندارم اما پس از مراسم معارفه صبح روز سه‌شنبه و تحقیق و بررسی لازم در این خصوص، اعضای کمیته را انتخاب خواهم کرد.

سرپرست جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد برنامه‌اش برای حضور در این کمیته تصریح کرد: "حسن انجام وظایف کمیته داوران" این برنامه من است زیرا به نظر بنده کار کمیته داوران تنها چینش داوران نیست. این مسئله یکی از کارهای کوچک کمیته داوران است و کار عمده این کمیته برنامه‌ریزی برای توسعه کمی و کیفی داوری، پرورش مدرس، داور، کمک داور و ناظر در سطح بین المللی است.

 

وی چینش داور برای مسابقات را 10 درصد وظیفه کمیته داوران دانست و تاکید کرد: دلیل اینکه داوری ما در این مدت افت داشته، توجه نکردن به این مباحث مهم بوده است. در سال اول که مسعود عنایت آمد، لقمه حاضر که داوران آماده بودند، در اختیارش قرار داشت اما به مرور زمان وظایف کمیته به خوبی انجام نشد تا کاستی‌ها و مشکلات داوری نمایان شود.

عسگری در پاسخ به این سوال که "چند ماه زمان برای حل مشکلات داوری نیاز دارید؟"، خاطرنشان کرد: حداقل به یک فصل زمان نیاز دارم تا جو را آرام کنم زیرا در حال حاضر جو بدی علیه داوری وجود دارد. در این بین باید همه از جمله کارشناسان، مسئولان، اهالی رسانه‌ها و ... به ما کمک کنند تا مشکلات به حداقل برسد. من قول می‌دهم پس از یک فصل می‌توانیم شاهد رشد 50 درصدی داوری باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد