داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

تاج: اشتباهات داوری باعث پرکاری کمیته انضباطی می‌شود


مهدی تاج با تشکر از زحمات مسعود عنایت در مدت 4 سالی که در راس کمیته داوران قرار داشت گفت: این یک اصل است که هرگاه کمیته داوران خوب کار کند فدراسیون در شرایط آرامی قرار دارد و هرگاه کمیته داوران خوب کار نکند فدراسیون در وضعیت ناآرامی است.

تاج ادامه داد: داوران هم اشتباه می کنند و اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است اما برخی اوقات بعضی از اشتباهات جبران ناپذیر خواهد بود. حالا که سرپرست کمیته داوران را هم انتخاب شده اشتباهات داوری به صفر نمی رسد اما باید کنترل و نظارت بیشتری در کار داوران وجود داشته باشد. شما نگاه کنید که اکثر اتفاقات و جنجال های فوتبال که برخی از رسانه ها به آن دامن می زنند و گمانه زنی می کنند ریشه اش در بخش داوری است و باعث پرکار شدن کمیته انضباطی هم می شود.
نایب رئیس اول فدراسیون با اشاره به قضاوت داوران در جام ملت های آسیا گفت: کار داوری کار بسیار حساسی است شما نگاه کنید اگر کریم انصاری فرد تک گل بازی را در نیمه دوم به ثمر نمی رساند داور بازی ایران و کره شمالی که گل نیمه اول کریم انصاری فرد نپذیرفته بود چه جوابی برای فوتبال ایران و یک کشور داشت آن وقت بازی فردای ما با امارات با اگر و اما انجام می شد و نگرانی از صعود وجود می داشت. به همین دلیل قضاوت داوران مهمترین رکن فوتبال است که می تواند سرنوشت ساز باشد. در لیگ برتر ایران هم تصمیمات داوری سرنوشت تیم ها را برای سقوط و صعود و قهرمانی مشخص می کند پس باید داوران در بهترین سطح قضاوت کنند تا حرف و حدیثی پیش نیاید.
تاج در پایان گفت: اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در داوری افتاد که مهمترین آن بازی مس و ذوب بود فشارهایی روی هیات رئیسه، شخص رئیس فدراسیون و کمیته داوری آورده بود. من امیدوارم که با حضور عسگری مشکلات حال حاضر داوری کشور برطرف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد