داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

کفاشیان: عنایت کمتر در فدراسیون فوتبال حضور داشت


علی کفاشیان در مراسم معارفه حسین عسگری عنوان کرد: عنایت در مدتی در کمیته داوران حضور داشت زحمات بسیاری کشید. با توجه به اینکه ایشان مدرس فیفا و AFC هستند فعالیت های بین المللی بسیاری داشت اما کمتر در کمیته داوران حضور داشت اما قصد داریم در ترکیب آینده کمیته داوران ایشان را حفظ و از تجاربش استفاده کنیم. هم عنایت و هم عسگری از داوران بسیار خوب کشور هستند و تجارب زیادی دارند و سال های سال برای داوری کشور زحمت کشیده اند.

کفاشیان ادامه داد: به دو دلیل سرپرستی کمیته داوران را به عسگری دادیم. دلیل اول این است که ایشان اطلاعات خوبی از فضای کار داوری دارد و در این فضا هست. ارتباط خوبی با استان ها دارد که می تواند قابل توجه باشد. دلیل دوم این است که اساسنامه و مقررات فیفا را به خوبی می شناسد و آشنایی کاملی با شکل دهی ترکیب کمیته داوران دارد. به نظر من ساختار کمیته داوران باید از نو بازبینی شود و البته از نو ساختارسازی شود تا کار شکل بگیرد. ضمن اینکه در یک جلسه دیگر از زحمات مسعود عنایت به صورت رسمی قدردانی خواهد شد.

وی عنوان کرد: بحث های آموزشی و فرایند استعدادیابی داوری در استان ها باید دنبال شود و استان ها با پوشش مناسبی در ترکیب داوران کشور در رشته های فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش های آقایان و خانم ها نماینده داشته باشند. بحث دیگر که البته بسیار مهم است بحث آموزش نظارت و ارزیابی است و مطمئنا اگر به این بخش توجه نشود اتفاقات بازی مس و ذوب آهن ممکن است تکرار شود چرا که در آن بازی علاوه بر داوران، ناظر داوری از هم قوانین جدید در این زمینه بی اطلاع بوده و اتفاقاتی افتاد که خوشایند نبود و منجر به تکرار بازی شد.
کفاشیان در پایان گفت: عسگری درگیر کارهای اجرایی نشود و همه کمیته های فدراسیون و نهادهای مرتبط همکاری لازم را با سرپرست جدید کمیته داوران انجام دهند چرا که اگر کمیته داوران کارش را درست انجام دهد تنش کمتری را شاهد خواهیم بود. ضمن اینکه سیاست تشویق و تنبیه باید به خوبی در دوره جدید کمیته داوران اجرا شود و با داوران خاطی به شدت برخورد شود و داوران خوب هم تشویق شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد