داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

عسگری: پس از اعلام فیفا از 5 داور در مسابقات استفاده خواهیم کرد


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری در مورد قضاوت داوران در هفته گذشته عنوان کرد: به جز صحنه گل بازی سایپا که کمک داور به اشتباه آن را مردود اعلام کرد، اشتباهات تاثیرگذار در هفته وجود نداشت. گرچه اشتباهاتی بوده که جزو روال عادی بازی است. 

البته جا دارد که من این جا از محمدمایلی کهن، سرمربی سایپا تشکر کنم چرا که همکاری لازم را با تیم داوری داشت و مسئولانه رفتار کرد و سعی کرد تا فشار را از روی داوران بردارد و به همین دلیل کمیته داوران از ایشان تقدیر و تشکر می کند.

وی درباره قضاوت داور بازی بارسا و آرسنال و داشتن صحنه های خوب آموزشی برای داوران و همچنین صحنه اخراج جنجالی فان پرسی مهاجم تیم آرسنال گفت: بازی دیشب پر از صحنه های آموزشی بود که البته اوج آن اخراج فان پرسی از سوی داور بازی بود. گزارشگر و کارشناسان برنامه این تصمیم را سخت گیرانه تلقی کردند اما باید بگویم قانون باید اجرا شود و گرفتن اخطار دوم تخفیف ندارد.

عسگری تصریح کرد: متاسفانه باب شده که در این گونه صحنه ها باید بازیکنان خطاهای شدید انجام دهند تا اخطار دوم را بگیرند و داوران نباید در این باره یکنواخت عمل کنند و این در فوتبال ما متاسفانه جا افتاده است اما این گونه نیست و قانون باید درباره بازیکنان در هر جا که لازم است اجرا شود. فان پرسی سر و صدای تماشاگران نیوکمپ را بهانه کرده بود اما چطور است که صدای سوت داور در دیگر لحظه ها شنیده می شود اما در آن لحظه که وی در موقعیت گل قرار داشته شنیده نمی شود. او با این کار قصد داشته که سرپوشی بر تخلفش بگذارد. داوران ما باید در این گونه موارد دقت کنند و قانون را به خوبی اجرا کنند.

وی در پایان درباره حضور 5 داور در زمین و زمان اجرای این قانون در فوتبال ایران گفت: فیفا مشغول تست گرفتن این قانون است و از اروپا کار را آغاز کرده که البته کار بسیار خوبی است و همانطور که دیدید هیچ صحنه ای از چشم داوران دور نمی ماند از اشتباهات داور وسط بازی در حساس ترین جای زمین جلوگیری می کند چرا که حضور داوران در پشت دروازه تشخیص توپ هایی را که از روی خط رد می شوند و خطاهای پنالتی که داور ممکن است از صحنه دور باشد را آسان می کند. البته تا زمانی که فیفا قانون را به فدراسیون ابلاغ نکند ما نمی توانیم این قانون را اجرا کنیم اما به محض اینکه به فدراسیون های عضو فیفا ابلاغ شود ما هم بازی هایمان را 5 داوری خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد