داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

عسگری: ترکی نفر اول داوری ایران است


حسین عسگری  در مورد دیدار دربی فردا عنوان کرد: 

نکات فنی و بار تاکتیکی این بازی در حیطه اختیار ما نیست و مسئله‌ای که به کمیته داوران مربوط می‌شود نحوه قضاوت داوران است. ما نسبت به عملکرد داوران در لیگ برتر چه در سال گذشته و چه در امسال قوی‌ترین گزینه که همان محسن ترکی بود را برای دربی 70 انتخاب کردیم.

وی افزود: ترکی 2 سال است نفر اول داوری در ایران است. من این موضوع را نمی‌گویم، بلکه عملکردش این موضوع را نشان می‌دهد. منحی عملکرد ترکی کمترین نوسان را نسبت به سایر داوران داشته و این امر باعث شد ما برای سومین بار او را برای قضاوت انتخاب کنیم. دربی مسائل و حاشیه‌های خاص خود را دارد و ترکی در 2 بازی گذشته به خوبی سوت زده است. حیدر شکور و رضا سخندان نیز کمک‌های او هستند و علیرضا فغانی با کارنامه درخشان خود به عنوان داور چهارم او را همراهی می‌کند.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سؤال که چرا ترکی 3 بار به عنوان داور دربی انتخاب شد؛ اظهار داشت: این نگاه روزنامه‌نگاران است که این مسائل را مطرح می‌کنند. در گذشته محمد صالحی 6 بار و منوچهر نظری 3 بار دربی پایتخت را قضاوت کردند.
وی در مورد قضاوت خود در این دیدار یادآور شد: من هیچ گاه این دیدار را قضاوت نکردم و فقط 2 بار به عنوان کمک داور فعالیت داشتم. البته در دیداری جنجالی که احمد ابهران در سال 73 قضاوت آن را بر عهده داشت، قرار بود من قضاوت کنم که به علت سفر به امارات آن دیدار را از دست دادم. اوج قضاوت‌های من در دهه 70 بود. دربی که ابهران سوت زد آخرین قضاوت داوران ایرانی بود.

عسگری در مورد انتخاب رئیس کمیته داوران که قرار بود در فروردین ماه انجام شود، به فارس گفت: این موضوع از وظایف مدیران ارشد فدراسیون است، اما با توجه به شرایط خاصی که در لیگ وجود دارد احتمال می‌دهم تا پایان لیگ برتر تغییرات انجام نشود. هم اکنون مسابقات در شرایط حساسی است. فیفا نیز این اجازه را به ما می‌دهد که تغییرات در کمیته‌های مختلف تا پایان مسابقات ادامه یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد