داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

زاویه دید ترکی برای قضاوت صحنه مناسب بود

image

عسگری: فدراسیون بخواهد داور داربی جام حذفی خارجی خواهد بود

حسین عسگری در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون به نکات جدیدی درباره صحنه جنجال برانگیز بازی اشاره کرد.

 به گزارش سایت رسمی فدراسیون، سرپرست کمیته داوران در این باره گفت: «با توجه به اینکه در این باره به اندازه کافی بحث شده ، لازم می دانم که بگویم در جریان بازی امکان دارد سرعت بازی باعث شود تا داور بازی جایگیری مناسبی را در زمین نداشته باشد و از برخی صحنه ها دور باشد. در صحنه ای که برخورد اتفاق افتاد زاویه مناسب دیدی در اختیار محسن ترکی بود و او داور کم تجربه ای نیست که بخواهد در این شرایط ضعیف عمل کند.»

وی ادامه داد: « شرایط بازی به نوعی بود که ترکی نمی توانست در این صحنه ضعیف عمل کند و او ظیفه اش را به خوبی انجام داد و داوری است که معمولا به همه صحنه به خوبی اشراف دارد. البته باز هم می گویم این یک صحنه پیچیده بود و با توجه به اینکه هر دو طرف با هم به سمت توپ رفتند و رضایی قبل از تکل محمدی تعادلش را از دست داده بود. به همین دلیل نمی توانست این صحنه پنالتی باشد . ولی من به نظر همه کارشناسان احترام می گذارم و هر کسی می تواند نظر خود را بیان کند. این صحنه حاوی نکات ریز و تخصصی داوری است . اما خود داور تصمیم گرفت و تشخیص داد که ادامه بازی بهترین تصمیم است. »

عسگری در پاسخ به این سوال که آیا کمک داور بازی می توانست در این صحنه به داور کمک کند گفت: «اگر داور از کمکش می خواست که در این باره نظر بدهد آن وقت  کمک داور می توانست به داور کمک کند اما در کل هیچ الزامی وجود ندارد. »

سرپرست کمیته داوران در پاسخ به این شایعه که اگر استقلال و پیروزی در جام حذفی به هم بخورند ، کمیته داوران برای این بازی حساس داور خارجی انتخاب خواهد کرد گفت: «سیاست کمیته داوران استفاده از داوران ایرانی در هر بازی است و داربی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما اگر فدراسیون تصمیم بگیرد که داور این بازی حساس در جام حذفی خارجی باشد ما فقط مسئول اجرا و آوردن داور خارجی هستیم.»

عسگری در پایان  در پاسخ به سوال خبرنگار سایت فدراسیون مبنی بر اینکه خود او داور وسط بود صحنه جنجال برانگیز داربی 70 تهران را پنالتی می گرفت یا نه، گفت: «باید در زمین باشم و در شرایط بازی قرار بگیرم که بتوانم تصمیم گیری کنم. اما آن چیزی که من دیدم و با توجه به توضیحاتی که ارائه کردم ، صحنه به هیچ وجه پنالتی نبود و ترکی در کل نمره قبولی گرفت.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد