داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

باادعای فتح‌الله‌زاده فاتحه داوری را باید خواند/ متهم کردن راحت است

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال با غیرمنطقی عنوان کردن ادعای علی فتح‌الله زاده مبنی بر تاثیرگذار بودن رفاقت فراز کمالوند با داوران بر نتیجه دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال گفت: اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد فاتحه داوری را باید خواند.


حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: متهم کردن داوران راحت‌ترین کاری است که تیم‌ها در هنگام شکست به آن متوسل می شوند و این بهترین بهانه برای توجیه شکست است.

عسگری اضافه کرد: مطرح کردن رفاقت کمالوند با داوران و تاثیرگذار بودن آن در نتیجه مسابقات تراکتورسازی نمی تواند ادعای منطقی باشد چرا که اگر اینطور بود تراکتورسازی باید با کمک داوران در تمام بازی‌هایش برنده می شد ولی در همین فصل این تیم در خانه خودش هم متحمل شکست شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این منطقی نیست که یک داور به خاطر رفاقت با مربیان، وجدان و شرافت خود را زیر پا بگذارد و حق یک تیم را ضایع کند.

سرپرست کمیته داوران یادآور شد: به نظر من هرچه مسابقات حساس‌تر می شود اینگونه حرف و حدیث‌ها و اتهام‌ها به داوران افزایش می یابد که حداقل از چهره‌های سرد و گرم چشیده‌ای نظیر فتح الله زاده بیش از این انتظار می رود تا اینگونه نسبت به داوری اظهارنظر نکند.

عسگری در مورد اظهارات ابراهیم زاده مبنی بر اینکه "تیمش در دیدار برابر پرسپولیس به قضاوت ضعیف مظفری‌زاده باخته است و وقت های اضافه‌ای که وی محاسبه کرده درست نبوده است"، گفت: ذوب آهن مقابل پرسپولیس 3 گل خورده چطور می شود گفت این تیم به داوری باخته؟ علاوه بر این تنها یک گل پرسپولیس در وقت اضافه بوده و ایشان در مورد دو گل بعدی چه بهانه‌ای دارند؟

وی تصریح کرد: اینگونه بهانه‌ها برای توجیه شکست واقعا سخیف و نخ نما شده و بهتر است مربیان به جای متهم کردن داوران به فکر رفع مشکلات فنی تیم‌شان باشند.

سرپرست کمیته داوران در بخش پایانی سخنان خود در مورد نشست عصر یکشنبه اش با مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: در این جلسه که آقایان کفاشیان، تاج، عزیزالله محمدی و اعضای کمیته انضباطی حضور داشتند، از مسئولان فدراسیون فوتبال خواستم با توجه به حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر نسبت به برخورد با متخلفان شدت عمل بیشتری صورت بگیرد و تصمیم گیری‌ها نسبت به خاطیان به موقع و سریع باشد تا تاثیر لازم را داشته باشد. 

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد علاوه بر استفاده از دو ناظر در مسابقات لیگ، یکی از اعضای کمیته انضباطی نیز در مسابقات حساس در ورزشگاه حضور یابد تا کار برگزاری مسابقه با کنترل بیشتری انجام شود و با تماشاگران، بازیکنان و مربیان متخلف در پنج هفته پایانی برخورد جدی و قاطعی صورت بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد