داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

فتح الله زاده : برخی داوران نتایج بازیهای لیگ را تعیین می‌کنند

علی فتح الله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب در خصوص دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی تبریز گفت: بازیکنان ما در این بازی انصافا بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و دلم سوخت از این بابت که داوری در نتیجه بازی تاثیرگذار بود و استقلال نتوانست به حق خود برسد.

گفته بودم از داوری متضرر می‌شویم
وی با یادآوری اینکه پیش از این گفته بوده است که امکان دارد در دیدار با تراکتورسازی تیم استقلال با مشکلات داوری روبه‌رو شود، خاطر نشان کرد: گل اول تیم تراکتورسازی در شرایط به ثمر رسید که اصلا اوت باید به سود تیم استقلال اعلام می شد نه تیم تراکتورسازی اما داور رای به اعلام اوت به سود تراکتورسازی داد و این تیم روی همان اوت به گل رسید. پیش از به ثمر رسیدن گل هم بازیکن مهاجم تیم تراکتورسازی روی پژمان منتظری مرتکب خطا شد. این را من نمی گویم، کارشناسان داوری آقایان نصیرزاده، نجاتی و ... می گویند.

چقدر می توان روی یک تیم فشار آورد
سرپرست باشگاه استقلال در ادامه تاکید کرد "ضربه خطایی که تیم تراکتورسازی روی آن گل دوم خود را به ثمر رسانده است، نیز مشخص نیست خطا بوده یا نه " و تصریح کرد: بازیکن تیم ما در 6 قدم تراکتورسازی توپ را در اختیار داشت و داور با این تصمیم که توپ پیش از آن به اوت رفته او را متوقف کرد. کدام اوت؟ اصلا توپ به اوت نرفت! آخر چقدر می توان روی یک تیم فشار آورد؟!

داور مانع از بازیسازی هافبک‌های استقلال می شد
فتح الله زاده خاطر نشان کرد: آقای داور در طول مسابقه بارها مانع از بازیسازی هافبک‌های تیم استقلال شد! او می چسبید به هافبک های تیم ما انگار یار تیم تراکتورسازی است! من این را ضعف داوری می دانم. یک داور نباید در مسیر توپ بازیکنان قرار بگیرد.

ما که "شزن" نیستیم!
وی در ادامه یادآور شد: این چندمین باری است که استقلال از بابت داوری ضرر می کند. در بازی با سایپا یک پنالتی برای ما نگرفتند، موقعیت مسلم گلزنی ما را با اعلام یک خطا که داور می توانست آونتاژ دهد، گرفتند. در یک بازی دیگر گل سالم ما را نگرفتند. پنالتی ما نادیده گرفته شد و ... . نمی دانیم با این شرایط چه کار کنیم. آخر ما که "شزن" نیستیم!

هواداران اعتقاد دارند حق تیم شان خورده شده است
سرپرست باشگاه استقلال با ابراز رضایت از عملکرد فنی تیم فوتبال استقلال در دیدار با تراکتورسازی افزود: بچه ها ما زحمت کشیدند و تلاش کردند. بازی فوق العاده محکم و زیبایی را به نمایش گذاشتند و به همین خاطر است که هواداران از شکست تیم ناراحت هستند، چرا که اعتقاد دارند، حق تیم‌شان خورده شده است.

کفاشیان موضوع اشتباهات داوری را به شوخی نگیرد
"ما انتظار داریم آقای کفاشیان و مسئولان فدراسیون این مسائل را به شوخی نگیرند و به جد دنبال حل مشکلات موجود در این زمینه باشند"، فتح الله زاده با طرح این موضوع گفت: ما در پنج بازی جدا از مشکلات داوری ضربه خوردیم. آقایان به خود بیایند و تذکرت ما را جدی بگیرند. اینطور بخواهند به مسائل نگاه کنند ما اعتراضات خود را جدی‌تر از گذشته بیان کرده و پیگیری خواهیم کرد.

برخی داوران نتایج دیدارها را تعیین می کنند
وی در ادامه افزود: متاسفانه امروز در فوتبال ما برخی داوران دارند نتایج را تعیین می کنند! البته تاکید می کنم برخی داوران. این داوران با اشتباهات خود کار ارزشمند اکثر داوران صادق و زحمتکش را هم زیر سئوال می برند.

رفاقت حق‌وردی با کمالوند به ضرر ما تمام شد
فتح الله زاده در واکنش به مواردی که در گفتگوی حسین عسگری با خبرگزاری مهر مطرح شده بود، گفت: من بعد از بازی گفتم رفاقت تورج حق‌وردی با کمالوند به ضرر ما تمام شد و امروز هم روی این حرف خود هستم. پیش از بازی هم گفته بودم از این بابت تیم استقلال ضربه خواهد خورد و از کمیته داوران خواستم داور بازی ما با تراکتورسازی را عوض کند. دیدید که این حرف من هم درست از آب درآمد.

انتظار ما از عسگری بیش از این است
وی در ادامه خطاب به حسین عسگری گفت: خطاهای داور در این بازی مشهود است. آقای عسگری ما هم از شما انتظار نداشتیم بعد از بازی با سایپا و چند مسابقه که حق تیم استقلال ضایع شد و من از شما خواستم در امر انتخاب داوران دقت عمل به خرج دهید و بازهم داوری را انتخاب کردید که مانع از پیروزی استقلال شد. ما از شما انتظاری بیشتر از این داریم.

اشتباهات داوری در بازی استقلال - تراکتورسازی بیداد می کند
فتح الله زاده همچنین از شکایت باشگاه استقلال به کمیته داوران فدراسیون فوتبال از بابت اشتباهات داوری در دیدار این تیم برابر تراکتورسازی خبر داد و گفت: در این بازی خطاهای داوری مشهود است و بیداد می کند. ما کارشناسی کرده‌ایم و کارشناسان خربه بر ادعای ما صحه گذاشته‌اند.

با یک سوت زحمات یکسال ما هدر رفت
"تیم ما خوب بازی کرد اما افسوس که با اشتباهات داوری از کسب پیروزی محروم ماندیم"، فتح الله زاده با بیان این جمله ادامه داد: آقای عسگری! به این نکته توجه داشته باشید که این پیروزی چقدر ما را در جدول جلو می انداخت. متاسفانه با اشتباهات داور شما کاشته‌های ما بر باد. شما نمی دانید برای اینکه تیم به اینجا برسد، طی یکسال اخیر چقدر خون دل خوردیم.

متانت به خرج دادیم
وی یادآور شد: در سه بازی حق ما خورده شد اما با خونسردی و متانت از آقای عسگری خواستیم به مشکلات داوری عنایت بیشتری داشته باشند. حاصلش چه شد؟ شد اشتباهات بیشتر در بازی استقلال و تراکتورسازی! متاسفانه دیروز داوری نتوانست روند مسابقه را کنترل کند. نمی دانم یعنی می شود در طول یک مسابقه تا این اندازه اشتباهات داوری رخ دهد؟!

حرکات داور در بازی استقلال - تراکتورسازی بودار بود
سرپرست باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: داور در بازی روز یکشنبه مقابل هافبک‌های تیم ما می ایستاد و مانع از بازیسازی آنها می شد، این مسئله بودار است و جای بررسی دارد. داور مدام مقابل هافبک‌های ما ایستاده بود و آنها به سختی توپ را رد می کردند. این ضعف داوری است. اگر خوشبینانه فکر کنیم این ضعف داوری است!

هیچ اختلافی بین ما و تراکتورسازی نیست
وی با اشاره به جو خوب ورزشگاه آزادی در دیدار تیم‌های استقلال و تراکتورسازی افزود: از آنجائیکه تماشاگران استقلال و تراکتورسازی هر دو فهیم و باشعور هستند، روز یکشنبه جو خوبی بر ورزشگاه حاکم بود. هیچ اختلافی بین ما و تراکتورسازی نبوده است و نیست. در روز بازی آمدند و از ما خواستند به هواداران تراکتورسازی جا بدهیم و ما این کار را انجام دادیم، چرا که اعتقاد داریم آنها هموطن و همشهری ما هستند و باید رسم میهمان نوازی را به جا آوردیم.

داوری؛ نقطه تاریک و سیاه بازی بود
فتح الله زاده با بیان اینکه دیدار استقلال - تراکتورسازی فقط یک نقطه سیاه و تاریک داشت که آنهم داوری بود، تصریح کرد: متاسفانه در تبریز به هواداران ما جا ندادند ولی ما به هواداران تراکتورسازی جا دادیم چون این تیم را تیم خود می دانیم و اعتقاد داریم تراکتورسازی با هواداران پرشورش به فوتبال ایران وجه می دهد. من روز یکشنبه خودم از آقای عزیزالله محمدی خواستم جای خوبی به هواداران تراکتورسازی بدهند تا آنها از تیم خود حمایت کنند. هیچ اختلافی بین ما با مدیریت، هواداران، کادر فنی و حتی فراز کمالوند وجود ندارد.  کمالوند در اشتباهات داوری مسابقه هیچ نقشی ندارد، چرا که داور با او رفیق است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد