داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

دروازه‌بان استقلال باید اخراج می‌‌شد/ داوری پرسپولیس-استیل مشکلی ند

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال بااشاره به اشتباه داور دیدار تیم‌های استقلال - راه‌آهن گفت:

قهرمانی باید دروازه‌بان تیم استقلال را از زمین اخراج می‌کرد.

حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اینکه قضاوت‌ها در هفته سی‌ام لیگ برتر را چگونه ارزیابی می‌کنید، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به گزارش ناظران، بازی‌ها مشکل خاصی نداشته است و تنها در دیدار استقلال و راه آهن، داور بازی دچار اشتباه شده است.

وی افزود: در دقیقه حدود 75 آن دیدار محسن قهرمانی داور مسابقه باید محمد محمدی دروازه‌بان استقلال را به دلیل اینکه در خارج از محوطه جریمه توپ را با دست دفع کرده و موقعیت گلی از تیم راه آهن سلب کرد، را با نشان دادن کارت قرمز از زمین اخراج می‌کرد که وی اصلا تشخیص هند نداده است. گاهی داور در تصمیم گیری اشتباه می‌کند ولی وی اصلا تشخیص نداد!

سرپرست کمیته داوران با بیان اینکه این اتفاقات در فوتبال رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت‌ها و وضعیت تیم‌‍ها در جدول رده‌بندی لیگ برتر و تلاش آنها برای حفظ سهمیه خود در این مسابقات، کار داوران سخت‌تر می‌شود اما این گونه نیست که فقط اشتباهات به ضرر یک تیم باشد. تیم راه آهن هم این گونه نبوده که امسال فقط از داوری‌ها متضرر شود.

وی در این خصوص ادامه داد: چنین چیزی وجود ندارد که باشگاه راه‌آهن بخواهد از ما شکایت کند، هیچ تیمی چنین حقی ندارد و تنها می‌تواند اعتراضش به نحوه قضاوت داور را به فدراسیون فوتبال ارجاع و فدراسیون هم این اعتراض‌ها را به کمیته داوران اعلام می‌کند و ما به آنها پاسخ خواهیم داد.

عسگری در مورد اتفاقات دیدار تیم‌های پرسپولیس و استیل آذین خاطرنشان کرد: من بازی را ندیده ام اما همانطور که اعلام کرده ام قرار شده است ناظران بازی بلافاصله پس از پایان مسابقه با من تماس بگیرند و در مورد اتفاقات بازی صحبت کنند. به همین دلیل فروغی هم بلافاصله بعد از بازی با من تماس گرفت و اشکالی از عملکرد داور به من اعلام نکرد.

وی خاطر نشان کرد: البته ما فیلم بازی را هم تماشا خواهیم کرد و در مورد اتفاقاتی که در آن رخ داده تصمیم گیری می‌کنیم. ممکن است ناظر بازی به خاطر اینکه در جریان بازی قرار دارد در تشخیص بعضی از صحنه‌ها اشتباه کرده باشد که این هم طبیعی است و ما با بازبینی فیلم در مورد عملکرد داوران تصمیم گیری خواهیم کرد.

سرپرست کمیته داوران در مورد برنامه‌هایش برای هر چه بهتر برگزار شدن دیدارهای پایانی مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول تاکید کرد: ما هفته گذشته جلسه ای داشتیم و قرار شد مسابقات لیگ و دسته اول در یک تاریخ برگزار نشود تا بتوانیم در هفته‌های پایانی این مسابقات از داوران قوی تری استفاده کنیم. با توجه به اینکه این مسابقات سه‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود، این فرصت را خواهیم داشت و از داورانمان در هر دو مسابقه استفاده خواهیم کرد.

وی در مورد برخوردش با داورانی که اشتباهات تاثیرگذاری در این مسابقات انجام می‌دهند، تاکید کرد: هر داوری تحت هر جایگاه و نامی اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد و ما صحت این موضوع را با بررسی گزارش داوران و فیلم مسابقه دریابیم طبق اساسنامه کمیته داوران، داور با توجه به نمره ضعیفش با محرومیت هایی مواجه می‌شود.

عسگری در پایان با بیان اینکه در سه ماه گذشته حدود 15 داور و کمک داور محروم شده اند، گفت: تا حالا ما با داورانی که اشتباهاتی داشتند برخورد کردیم اما به خاطر جایگاه داوری نه شخص داور، نام آنها را اعلام نکردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد