داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

غیاثی: با ریاست تاج داوران بدون واسطه به هیات رئیسه فدراسیون وصل


سید رضا غیاثی در مورد ریاست مهدی تاج در کمیته داوران گفت: 

این انتخاب در راستای اجرای برنامه و دستور جدید فیفا صورت گرفت. فیفا به فدراسیون‌های عضو تکلیف کرده بود تا فروردین ماه یکی از اعضای هیات رئیسه باید رئیس کمیته داوران شود. اگر به ساختار تشکیلات فیفا، یوفا و AFC نیز نگاه کنید در آنجا نیز یکی از نواب رئیس، رئیس کمیته داوران است بدون آنکه داور باشد.

وی ادامه داد: در واقع فیفا ریاست بر کمیته داوران را کاری مدیریتی تلقی می‌کند که یک آدم غیر فنی نیز می‌تواند رئیس کمیته داوران شود. انتخاب تاج از بین گزینه‌های مطرح، بهترین انتخاب است. این انتخاب باعث خواهد شد داوران بدون واسطه به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال وصل شوند و مطالبات خود را نظیر افزایش حقوق امکانات رفاهی و ... با استفاده از قدرت تاج در هیات رئیسه مطالبه کنند.

غیاثی تاکید کرد: من انتخاب تاج را اقدامی مثبت می‌دانم. البته حضور تاج به معنای آن نیست که آدم‌های فنی در داوری نمی‌توانند پستی را بر عهده بگیرند بلکه اگر دقت کنید در فیفا و یوفا نیز آدم‌های فنی ریاست دپارتمان داوری، آموزشی داور، چین داوری و ... در اختیار دارند. به عنوان مثال خوزه ماریو لونا که رئیس کمیته داوران فیفا و یوفا است از یک آدم فنی به نام گارسیا آراندا که آدم بزرگی در داوری بوده استفاده می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد