داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

درگیری‌های بازی‌های روز گذشته لیگ ارتباطی به داوران نداشت

حسین عسگری در مورد عملکرد داوران در روز گذشته عنوان کرد: بر اساس گزارش ناظر داوری در چهار دیدار لیگ برتر اشتباهات داوری تاثیرگذار وجود نداشته و درگیری هایی که بین دو تیم اتفاق افتاده به مسایل داوری ارتباطی نداشته است. البته دیدارهای هفته های آخر حساس است و ممکن است یک امتیاز هم باعث صعود یا سقوط یک تیم شود و همین حساسیت تحمل بازیکنان و تیم ها را کم می کند و بازی به همین دلیل به جنجال کشیده می شود.

عسگری ادامه داد: ما از لحاظ اجرایی مشکلی نداریم و داوران به خوبی کارشان را انجام می دهند اما این تیم ها هستند که باید در بعد روانشناسی کار کنند. وقتی از بعد روانی برای تیم ها سخت باشد که سقوط کنند یا ببازند چنین اتفاقاتی می افتد.

نایب رئیس کمیته داوران با اشاره به اینکه در هفته های پایانی بهترین داوران را برای بازی های لیگ برتر انتخاب می کنیم گفت: چینش ما در رقابت ها همواره بر همین اساس بوده و بهترین داورها را برای بازی های پایانی لیگ برتر و جام حذفی می گذاریم اما در این هفته های پایانی مطمئنا دقت بیشتری را اعمال خواهیم کرد. هدف ما هم همین است که اشتباهات داوری را در فوتبال به حد استاندارد برسانیم چرا که اشتباهات داوری همیشه در فوتبال هست و جزئی از فوتبال است.

وی گفت: باید همه این نکته را قبول کنند وگرنه جنجال ها و درگیری ها متوقف نخواهد شد. همه باید با این مساله کنار بیایند.در دو دیدار مهم چلسی- منچستر که داور پنالتی مسلم چلسی را نگرفت یا گلی که بارسا در فینال جام حذفی اسپانیا در شرایط مشکوک به آفساید به رئال زد و داور آن را نپذیرفت شاهد هیچگونه اعتراضی نبودیم. این ظرفیت باید در فوتبال ایران هم به وجود آید تا دیگر شاهد حرکات غیرورزشی و تحریک آمیز از سوی تیم ها نباشیم.

عسگری در پایان با اشاره به عضویتش در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: این کمیته ۱۰ عضو دارد که رئیس آن وراوی ماکودی است که نایب رئیس آن سعید خالد حامد از عمان است.دیگر اعضای کمیته داوران به غیر از بنده که ایران هستم، از کشورهای ژاپن، عربستان، بحرین، ایران، مالزی چین، قطر و کره جنوبی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد