داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

رئیس کمیته داوران نیاز به تخصص ندارد/ کسی به عضویتم در آسیا توجه نکرد

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه تغییرات اخیر در این کمیته به نفع داوری فوتبال کشور خواهد بود، تصریح کرد: با روند جدید دیگر یک نفر در کمیته داوران تصمیم گیرنده نیست و تصمیمات گروهی اتخاد می شود.

حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: بنده به شخصه انتخاب آقای تاج را به عنوان رئیس کمیته داوران به نفع داوری فوتبال کشور می بینم چرا که با انتخاب ایشان سرانجام آیین‌نامه فیفا اجرا شد و از این پس به جای اینکه یک نفر امور داوری فوتبال کشور را انجام دهد مجموعه‌ای از داوران بین‌المللی و با تجربه به امور کمیته داوران رسیدگی خواهند کرد.

وی تصریح کرد:‌ در گذشته یکی از مشکلات عمده داوری فوتبال کشور قائم به فرد بودن این کمیته بود در حالی که در شیوه جدید اداره این کمیته این جمع هستند که برای داوری تصمیم می گیرند و همین مسئله در کاهش ضریب اشتباهات تاثیرگذار خواهد بود.

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درخصوص عدم تخصص مهدی تاج در بخش داوری فوتبال کشور اظهار داشت: در AFC    هم رئیس کمیته داوران تخصص داوری ندارد چرا که این مسئولیت تنها تعیین سیاست گذاری و خط مشی داوری را تعیین می‌کند و بخش اجرایی کارهای کمیته داوران همچنان برعهده دپارتمان داوری است.

وی با بیان این که آیین‌نامه فیفا وظایف کمیته و دپارتمان را به صورت مجزا تفکیک کرده است، اظهار داشت: امور مربوط به مدیریت توسعه داوری فوتبال نظیر برگزاری کلاسهای آموزشی، دوره‌های هماهنگی داوری، ارتقاء داوری،‌ کلاسهای مدرسی و آماده سازی داوران برعهده دپارتمان داوری است ولی تعیین سیاست‌گذاری و چشم‌اندازها و برنامه‌های بلندمدت داوری به 5 عضو کمیته داوران واگذار شده است.

حسین عسگری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بی‌توجهی رسانه‌ها به عضویت یک ایرانی در کمیته داوران آسیا اظهار داشت: پیش از این همواره از اینکه هیچ مسئولی از کشورمان در کمیته داوران آسیا عضویت ندارد تا از حق تیم‌ها و داوران ایرانی را در مسابقات بین المللی و رسمی دفاع کند ، انتقاد می‌شد ولی امروز که بنده برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران به عضویت کمیته داوران آسیا درآمده‌ام کسی به آن توجهی نمی‌کند.

وی یادآور شد: بنده تلاش خواهم کرد تا در این جایگاه از حقانیت داوران ایران در آسیا دفاع کنم و شایستگی و توانمندی آنها را برای قرار گرفتن در رده‌های بالای آسیا اثبات نمایم.

نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ایران با پتانسیلی که در داوری آسیا دارد نیاز به چنین جایگاهی داشت و امیدوارم این موقعیت بتواند به رشد داوری فوتبال ایران در سطح بین‌المللی کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد