داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

عنایت ; پرونده شفق را به هیئت عالی احراز تبانی ارجاع داد

با شکایت رئیس کمیته داوران از مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی، پرونده ناصر شفق به هیات عالی احراز تبانی و روابط ناجوانمردانه ارجاع شد

.مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی، خاطرنشان کرد: در مورد دیدار نیمه تمام تراکتورسازی و ابومسلم تیم تبریزی ۳ بر صفر بازنده و ناصر شفق ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی شد اما مسعود عنایت رئیس کمیته داوران از ناصر شفق، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی مبنی بر اینکه بیرون کشیدن تیم از میدان بنابر احساسات نبوده و عمدی در این کار نهفته، شکایت کرده است. وی گفت: این شکایت به هیات عالی احراز تبانی و روابط ناجوانمردانه ارجاع شد. اعضای این هیات که از دیروز فعالیت خود را آغاز کردند عبارتند از: مرتضی محصص، غلامرضا بهروان، امیر عابدینی، توانایی و مهدی دینورزاده. در صورتی که این هیات به کمیته انضباطی اعلام کند این تصمیم مبنی بر امور خلاف اخلاق و بازی جوانمردانه بوده باشد در آن صورت کمیته انضباطی بر اساس ماده ۴۱ آئین نامه انضباطی تصمیم گیری خواهد کرد. شریفی ماده ۴۱ آئین نامه انضباطی را به این شرح توضیح داد: مفهوم تبانی این است که اشخاص اعم از مدیران، مربیان، بازیکنان و سایر عوامل دست اندار مسابقه توافق کنند با اقداماتی خلاف اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه نتیجه مسابقه را تعیین کنند. کمیته انضباطی در این مورد نظر نماینده اعزامی فدراسیون و ۳نفر کارشناس متعهد(دارای مدرک مربیگری A آسیا، یا مدیران ارشد خوشنام، متعهد و خبره باشند) استعلام خواهد کرد.
در صورت احراز مرتکبین، مباشرین، معاونین و شرکا به جریمه نقدی از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال به همراه یک یا چند مورد از موارد ذیل محکوم خواهند شد:
۱- محرومیت از شرکت در مسابقات یا فعالیت های مرتبط با فوتبال به مدت ۲ سال. سرپرست، مربی، مدیر یا هر یک از عوامل دیگر.
۲- حذف ۲ تیم از مسابقات.
۳- سقوط به دسته پایین تر.
۴- کسر امتیاز.
۵- استرداد جوایز، مقام ها و مدال ها
تبصره یک ؛ شروع تبانی و پیشنهاد آنچه منتهی به حصول نتیجه نشده باشد موجب محرومیت پیشنهاد کننده از شرکت در مسابقات تا یک سال ومحکومیت به پرداخت جریمه نقدی تا ۵۰ میلیون ریال خواهد شد. تبصره ۲؛ در صورت حذف ۲ تیم تبانی کننده از مسابقات یا سقوط به دسته پایین تر اگر تبانی در دور رفت انجام شده باشد تمام امتیازها و گل های زده و خورده صفر خواهد شد و اگر در دور برگشت باشد، امتیازها و گل های زده و خورده در دور رفت لحاظ و در دور برگشت پاک خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد