داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

خسروی: عنایت مسئول قضاوت داخل زمین نیست

علی خسروی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: مسعود عنایت از سال 85 درکمیته داوران حضور دارد ولی سال قبل با احکامی که فدراسیون به پیشکسوتان داوری داد، اعضای کمیته داوران باعنایت همکاری می کنند و بطور اجماع این کمیته اداره می شود.

وی گفت: باید تمام فوتبالی ها به جامعه داوری و مسعودعنایت کمک کنند و با حمایت بیشتر موجب بالارفتن کیفیت داوری در فوتبال شوند.
خسروی در مورد عملکرد داوران در لیگ نهم تصریح کرد: اگر در سال قبل نمره داوری فوتبال 16 بود ولی با اشتباهات بعضی از داورها این نمره به 15 تقلیل یافته است ولی باید دانست که اشتباه در داوری همیشه وجوددارد و حتی در لیگ دهم نیز اشتباهات داوری وجود خواهد داشت.
وی درادامه گفت: شخصا به خاطر چالش در داوری به سمت قضاوت کشیده شدم و داوری را دوست دارم چون همیشه بالا و پایین دارد و با چشم غیرمسلح ارزیابی می شود.
خسروی در مورد اظهارات عنایت درخصوص حرفه  ای نبودن داوری در فوتبال ایران اظهار داشت: داوران در فوتبال ایران پول داوران آماتور را می گیرند در عوض از آنها انتظار می رود که قضاوت حرفه ای بکنند، برعکس فوتبالیست ها پولهای حرفه ای می گیرند، فوتبال آماتور را به نمایش می گذارند و این موارد با یکدیگر تناقض دارد.
وی در ادامه گفت: تا نگاه ها به داوری حرفه ای نشود هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود و وقتی قضاوت به شغل تبدیل شد، می توان به داوری امیدوار شد.
خسروی درمورد داوران الیت فوتبال ایران تأکید کرد: داوری داوران ایرانی در آسیا در سطح بالایی قرار دارد و نخبگان داوری در تورنمنت های آسیایی بهترین قضاوت رادارند چون امنیت هم در این سطح بالا است.
وی درادامه گفت: از بعضی افراد گلایه دارم چون بدون هیچ  اطلاعی درمورد قضاوت داوران اظهار نظر می کنند، در جریان بازی تراکتورسازی و ابومسلم شاهد این امر بودیم.
خسروی در مورد بیرون کشیدن بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در بازی با ابومسلم تصریح کرد: ناصر شفق و پرویز کمالوند اعتراف کرده اند که بیرون کشیدن بازیکنان از بازی کار احساسی و غلط و غیراصولی بوده است و باید توجه داشت که تیم هایی مانند تراکتورسازی، ملوان و ابومسلم سرمایه های فوتبال هستند.
وی در ادامه گفت: وقتی افرادی که به   مسند ریاست و پشت میز می رسند حامی داوری می شوند ولی وقتی مسئولتی ندارند منتقد تمام جامعه داوری هستند.
وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال باید با نظارت بیشتر در رأس فوتبال صلاحیت مدیران باشگاه های را تأکید کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد