داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

ماجرای پرچمهای رفعتی برای ابومسلم

با وجود اینکه سه بازی تا پایان مسابقات لیگ‌برتر نهم باقی مانده اما چند هفته‌ای است که اکثر فوتبالدوستان به ابومسلم به چشم یک تیم سقوط کرده نگاه می‌کنند.

تیمی که معدل امتیازات آن در هر بازی به یک امتیاز هم نمی‌رسد در ادامه سه بازی سخت مقابل سپاهان، پرسپولیس و مس دارد. با این اوصاف ابومسلمی‌ها هنوز روی کاغذ شانس بقا دارند و این در حالی است که خود سیاه‌جامگان مشهدی هم می‌دانند که ماندن آنها در لیگ چیزی شبیه معجزه است.
در این شرایط خداداد عزیزی پیش از بازی با استیل‌آذین تاکید کرد اگر ابومسلم موفق به کسب سه امتیاز مقابل تیم سرخپوش متمول پایتخت شود ممکن است اتفاقاتی برخلاف پیش‌بینی‌ها رقم بخورد و سهمیه خراسان در لیگ‌برتر حفظ شود. ابومسلم در آخرین دقایق بازی مقابل استیل‌آذین توسط مهاجم خارجی خود به گل رسید اما داوود رفعتی کمک داور اول بازی آن را به دلیل آفساید بودن مردود اعلام کرد. گل جوئلسون در شرایطی نتوانست سه امتیاز حساس برای ابومسلم به ارمغان بیاورد که کادر‌فنی این تیم معتقدند ضربه مهاجم تیم‌شان در شرایط کاملا سالم زده شده است. علی حنطه و آرمین رهبر سرمربی و مربی ابومسلم تاکید دارند رفعتی در آن صحنه دو متر عقب‌تر از زننده ضربه بود و برای همین اعلام آفساید گل کاملا نادرست بوده است. البته اتفاقات فصل گذشته این افراد با رفعتی هم مزید بر علت شده تا آنها بر پایمال شدن حق‌شان در این بازی اصرار داشته باشند.

رفعتی تلافی فصل گذشته را درآورد!
داوود رفعتی کمک‌داور اول بازی آخر ابومسلم در لیگ هشتم مقابل ملوان بود. همان بازی که تساوی بدون گل مشهدی‌ها مقابل انزلی‌چی‌ها حکم به بقای آنها داد و در مقابل باعث سقوط پیام خراسان به دسته پایین‌تر شد. رفعتی در آن بازی معروف جنجال‌ساز شد و چیزی نمانده بود باعث سقوط ابومسلم شود اما یدا... جهانبازی داور وسط به کمک سیاه‌جامگان آمد. در دقیقه 84 آن بازی رافخایی مهاجم ملوان وارد محوطه جریمه ابومسلم شد و تصمیم رفعتی - کمک داور - باعث تعجب همه شد. رفعتی دوان‌دوان از لب خط خود را به محوطه جریمه ابومسلم رساند و با پرچم خود نقطه پنالتی را نشان داد! البته این تصمیم رفعتی توسط جهانبازی داور وسط وتو شد و داور حکم به ادامه بازی داد اما همین اقدام کمک‌داور کلی جنجال‌ساز و بازی برای دقایقی متوقف شد. مسعود عنایت رییس کمیته داوران چند روز بعد این تصمیم عجیب رفعتی را نقطه تاریک داوری در لیگ هشتم دانست و در مقابل از جهانبازی تقدیر کرد. نکته حائز اهمیت اینجاست که رفعتی در فصل جاری به عنوان کمک‌داور در بازی‌های ابومسلم حضور نداشت و سر و کله او در یک بازی حساس دیگر پیدا شد. در هر حال به نظر می‌رسد او تلافی اتفاقات و دعواهای فصل گذشته با ابومسلم را در بازی حساس این تیم مقابل استیل‌آذین درآورد...

خداداد: فیلم بازی را ندیدم که نظر قطعی بدهم
مدیر‌فنی ابومسلم که امیدوار بود این تیم با شکست استیل‌آذین به ادامه مسابقات امیدوار بماند تاکید کرده در خصوص صحنه گل مردود تیمش نمی‌تواند نظر قطعی بدهد. خداداد عزیزی در این‌باره می‌گوید: «من در جایگاه ویژه نشسته بودم و چیزی که من دیدم فکر می‌کنم تصمیم رفعتی نادرست نبود اما پس از بازی خیلی‌ها معتقد بودند که گل صحیح بود و در صحبت با من روی این مساله تاکید داشتند. از طرفی چون فیلم بازی را هنوز ندیده‌ام نمی‌توانم با اطمینان از درست یا نادرست بودن تصمیم کمک‌داور صحبت کنم. البته با توجه به اتفاقات بازی فصل گذشته ابومسلم مقابل ملوان اگر این‌بار هم رفعتی تصمیم نادرستی گرفته باشد گناه او نابخشودنی است.» خداداد تاکید کرده همچنان به ماندن ابومسلم امیدوار است: «ما هنوز قطع امید نکرده‌ایم و به نظرم احتمال وقوع معجزه وجود دارد. توکل‌مان به خداست.»

حق‌وردی: برای اعلام آفساید به نظر رفعتی احترام گذاشتم
داور دیدار استیل‌آذین و ابومسلم تاکید کرده برای مردود اعلام کردن گل تیم میهمان به نظر کمک اولش احترام گذاشته است. تورج حق‌وردی هم مثل خداداد فیلم بازی را ندیده است: «اعلام آفساید وظیفه کمک‌داور است. در صحنه‌ای که گل ابومسلم به ثمر رسید زاویه دید خوبی نداشتم و پشت محوطه جریمه بودم. در این شرایط تصمیم گرفتم به نظر رفعتی احترام بگذارم. از طرفی فیلم بازی را ندیدم و نمی‌توانم نظری قطعی در این خصوص بدهم.»
این داور به اتفاقات پس از بازی هم اشاره کرده است: «بازی که تمام شد حنطه طرف من و کمک‌هایم آمد و تبریک گفت و حرف خاصی نزد اما در پایان مسابقه ظاهرا از داوری و به ویژه گلی که ابومسلم زد و پذیرفته نشد انتقاد کرده است. شاید او هم با دیدن فیلم بازی با رفعتی هم عقیده شد!»
(( روزنامه ی گل ))

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد