داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

برکناری عنایت شایعه است

public1
کفاشیان: پیروانی پس از مذاکره با کمیته تیم های ملی تصمیم خواهد گرفت
رئیس فدراسیون فوتبال پس از بازگشت از سفر مشهد و شرکت در دو نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و جلسه مشترک هیات رئیسه و هیات های استانی با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره مسائل اخیر فوتبال ایران بحث و گفتگو کرد.


-ماجرای بازگشت پیروانی به تیم ملی امید در چه وضعیتی قرار دارد و آیا پیروانی رسما سرمربی تیم ملی شده است؟
من همانطور که قبلا هم گفته ام از روز اول موافق نبودم پیروانی از تیم ملی برود و دوست داشتم با تیم ملی امید کارش را ادامه دهد چون او بسیار مربی خوب و دوست داشتنی است اما پس از اینکه هیات رئیسه تصمیم گرفت که تاج و عزیزمحمدی برای بازگشت پیروانی مذاکره کنند من هم پذیرفتم البته خود تاج و عزیزمحمدی پیشنهاد دادند که با پیروانی مذاکره کنند. این اتفاق بیفتد اما در حال حاضر باید کمیته تیم های ملی با پیروانی مذاکره کند و پیروانی شرایط کمیته تیم های ملی را بپذیرد اگر مذاکره کند و این شرایط را بپذیرد طبیعی است که به تیم ملی امید بازمی گردد و اگر نپذیرفت این بدان معنی است که سرمربی تیم ملی امید نخواهد بود. هنوز رسما چیزی اعلام نشده و همه چیز بستگی به شرایط کمیته تیم های ملی و خود پیروانی برای پذیرش یا عدم پذیرش این شرایط دارد.
-امروز در خبرها بود که در شما در مشهد از برکناری عنایت رئیس کمیته داوران خبر داده اید...
نه، اصلا اینطور نبوده متاسفانه برخی از حرف های من در مورد تبانی در فوتبال تفسیر اشتباهی داشته است من نامی از عنایت نبردم از ایشان راضی ام و کارش را در کمیته داوران تایید می کنم . مسعود عنایت یک رئیس کمیته زحمتکش است و حضور چشمگیر داوران در عرصه های بین المللی و آموزش داوری در سطح کشور و بین المللی بیانگر این موضوع است ایشان مدرس رسمی فیفا هم هست من درباره تبانی گفتم که با کسانی فدراسیون برخورد خواهد کرد که در فوتبال تبانی کند. پس کسانی که ادعای تبانی دو تیم را دارند اگر با سند و مدرک می توانند ادعایشان را ثابت کنند به فوتبال هم کمک می کنند و اگر کسانی که ادعای تبانی تیم هایشان بدون سند و مدرک است طبق آیین نامه جدید کمیته انضباطی با آنها برخورد خواهد شد اما من هرگز نگفته ام که عنایت برکنار می شود.
-امسال سال پرترافیکی برای فوتبال ایران است فدراسیون چه برنامه هایی برای تیم های ملی که در عرصه های بین المللی شرکت می کنند دارید؟
بله ، امسال تیم های مختلف ملی در رده های سنی مختلف آقایان و بانوان در رقابت های آسیایی شرکت می کنند سال بسیار حساس و تعیین کننده ای است فدراسیون فوتبال تلاش می کند تا شرایط خوبی را برای حضور هر چه بهتر تیم های ملی در رقابت های فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی فراهم کند تا درخشش تیم ها باعث اعتلای فوتبال ایران شود رقابت های فوتسال جام ملتهای آسیا در ازبکستان و رقابت های جام ملت ها در قطر به همراه مقدماتی المپیک لندن و بازیهای آسیایی گوانجو عیار کار فوتبال ایران را مشخص می کند.
-سپ بلاتر در نامه ای به شما اعلام کرده که پس از رقابت های جام جهانی به ایران خواهد آمد این دیدار به چه منظور است؟
ما برای کنگره علم و فوتبال که سال 88 برگزار شد از ایشان هم دعوت کردیم که به ایران بیاید اما به خاطر مشغله زیادی که داشت فرصت نشد که به ایران بیاید و در نامه رسمی که به رئیس فیفا نوشتیم بلاتر اعلام کرده پس از رقابت های جام جهانی به ایران خواهد آمد تا با افتتاح پروژه های گل و بازدید از امکانات فوتبال ایران ملاقاتی با مقامات کشوری و بلندپایه ایران و همچنین سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال داشته باشد حضور بلاتر فرصت خوبی برای فوتبال ایران است که بتواند از حضور بالاترین مقام فوتبال جهان در ایران استفاده های لازم را ببرد و ما هم حضور سپ بلاتر رئیس سوئیسی فدراسیون جهانی فوتبال را به فال نیک خواهیم گرفت البته من برای شرکت در مراسم افتتاحیه جام جهانی 2010 به افریقای جنوبی خواهم رفت و کنگره فیفا در ژوهانسبورگ که در قالب اجلاس سالانه فیفاست برگزار خواهد شد.
-به عنوان آخرین سوال دستاوردهای سفر شما و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به مشهد چه بود؟
جلسات سنگین و چند ساعته ای در مشهد داشتیم و درباره مسائل گوناگونی بحث و بررسی شد در جلسه هیات رئیسه چند مورد مطرح شد که به تصویب آیین نامه مدارس فوتبال بررسی آیین نامه حکمیت و بررسی برخوردهایی با مدیران برخی از باشگاهها که علیه فدراسیون و سازمان لیگ صحبت کرده و اتهاماتی را مطرح کرده اند انجام شد که در این باره اشخاص مورد نظر به کمیته انضباطی همراه با پرونده هایشان معرفی شدند، همچنین گزارش این اتفاقات به سعیدلو – رئیس سازمان تربیت بدنی برای استحضار ایشان ارسال شد همچنین درباره افت فوتبال خراسان بحث و بررسی شد و تصمیم بر این شد فوتبال خراسان رضوی قوی تر شود و در لیگ بتواند با قدرت حاضر شود. جلسه ما و هیات رئیسه 6 ساعته بود و همانطور که در اول گفتگو گفتم در مورد بازگشت غلام پیروانی تصمیماتی اتخاذ شد جلسه 9 ساعته با روسای هیات ها داشتیم که آنها هم مسائل خود را مطرح کردند و درباره مدارس فوتبال تیم های پایه و اصولا بحث فوتبال پایه در استانها بحث و بررسی انجام شد و در نهایت درباره پرداخت حق عضویت هیات های استانی تصمیماتی اتخاذ شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد