داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

مسعود عنایت: 10سال دیگر هم به رفعتی داوری نمی دهم!

مسعود عنایت-www.iranrefree.blogfa.com

داود رفعتی کمک داور بین‌المللی که در جابجایی داورها در لیست بین‌المللی خود را متضرر می‌دید اواسط فصل جاری به کفاشیان شکایت کرد اما شکایت رفعتی نه تنها راه به جایی نبرد بلکه به ضررش تمام شد و

عنایت برای اینکه به او ثابت کند تمام مسائل در کمیته داوران به خودش ربط دارد و به هیچ‌کس اجازه دخالت نمی‌دهد، رفعتی را هفته‌ها از بازی‌ها بیرون گذاشت. به همین خاطر کمک داور زخم خورده به دنبال فرصتی برای تلافی بود تا اینکه شرایطش چند روز پیش فراهم شد و در مصاحبه‌ای هر چه دلش خواست علیه کمیته داوران و شخص عنایت گفت و به نوعی رییس کمیته داوران را به مسائلی متهم کرد. عنایت در آن زمان در فستیوال همدان شرکت داشت و از راه دور و از طریق دوستان نزدیکش در جریان تمام امور قرار می‌گرفت تا اینکه به تهران آمد و علیه رفعتی شکایت کرد.
کمیته انضباطی هم برای رسیدگی به شکایت عنایت، روز سه‌شنبه برای طرفین دعوا جلسه‌ای را گذاشت و اما بشنوید از اتفاقاتی که در نشست انضباطی عنایت و رفعتی گذشت. طبق معمول شریفی که میانه خوبی با دعوا و درگیری‌ها ندارد و بیشتر علاقه دارد مسائل مسالمت‌آمیز پیش برود به عنایت پیشنهاد کرد که از شکایت خود صرفنظر کرده و بیشتر از این مساله را کش ندهند اما عنایت که با توپ پر در جلسه شرکت کرده بود با عصبانیت گفت: «من شکایت کردم که رسیدگی شود، حالا توقع دارید صرفنظر کنم! جنگ و دعوا شروع شده و مصالحه‌ای در کار نیست. تا زمانی که در کمیته داوران باشم دیگر از این آقا استفاده نمی‌کنم. گفته که من با دلال‌ها سر و کار دارم. داورها شماره حساب می‌دهند تا باشگاه‌ها پول به حسابشان بریزند. حتما خودش هم از این موضوع بااطلاع است! ایشان جعل مدرک داشته و مشکلات زیادی دارد. به زودی اسناد و مدارک را که علیه او جمع کردم تحویلتان می‌دهم.» در همین حین داود رفعتی صحبت‌های عنایت را قطع می‌کند: «حرف‌هایم را تحریف کردند، من اینطوری مصاحبه نکردم. احساسی شده بودم.» عنایت که گوشش از حرف‌های رفعتی پر است می‌گوید: «فایل صوتی که حرف زده‌ای مو‌به‌مو موجود است. اگر کمیته انضباطی خواست در اختیارش می‌گذاریم.»
رفعتی که ابراز ندامتش به جایی نمی‌رسد پای محمدرضا فهیمی را وسط می‌کشد: «فهیمی چه کاره است که در کمیته داوران لم می‌دهد و چای می‌خورد و به این طرف و آن طرف می‌رود.» رییس کمیته داوران با صحبت‌های رفعتی بیشتر عصبانی می‌شود: «آقا به تو چه ربطی دارد که فهیمی در کمیته داوران لم می‌دهد و چای می‌خورد! اصلا از این به بعد او را می‌آورم در کمیته داوران تا از صبح تا شب لم بدهد و چای بخورد.»
شریفی که حال و هوای عنایت را می‌بیند ترجیح می‌دهد دیگر از مصالحه و ... حرفی نزند و با شنیدن حرف‌های طرفین ختم جلسه را اعلام می‌کند قرار است ظرف امروز و فردا رای خود را صادر کند اما از شواهد و قرائن معلوم است که همه چیز به ضرر داود رفعتی که به حساب خودش افشاگری کرده، پیش می‌رود.
اینطور که گفته می‌شود مسوولان فدراسیون از شریفی خواستند که برخورد جدی با کمک داور خاطی داشته باشد و به نظر می‌رسد رای نهایی کمیته انضباطی به ضرر رفعتی تمام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد