داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

آلمان: نمی‌خواهم سیستم داوری همانند جام جهانی داشته باشیم

داوران آلمانی مخالف استفاده از داوران دروازه هستند.

ژرمن‌ها می‌گویند استفاده از تراشه درون توپ‌های فوتبال تنها راه ممکن برای کمک به داوران برای جلوگیری از اشتباه‌های داوری است.

داوران آلمانی قصد دارند در فصل ۲۰۱۱ ـ ۲۰۱۰ عملکردی به مراتب بهتر از همکارانشان در جام جهانی آفریقای جنوبی داشته باشند.

کمیسیون داوری جدید آلمان به ریاست هربرت فاندل با اعلام این مطلب از برنامه‌های تازه این کمیسیون خبر داد.

قدرت بیشتر داوران چهارم، مخالفت با داور دروازه و امیدواری برای استفاده از تراش در درون توپ‌های فوتبال از برنامه‌های این کمیسیون است. ۴۰ داور حاضر در رقابت‌های بوندسلیگای یک و دو به دنبال سپری شدن کابوس‌وار جام جهانی برای بخشی از همکارانشان، می‌خواهند عملکرد بهتری داشته باشند.

هربرت فاندل روز شنبه در نشست داوران بین‌المللی آلمانی گفت: نمی‌خواهم سیستمی همانند فیفا در جام جهانی داشته باشم. در آن سیستم اشتباه داوران و یا کمک داوران به اشخاص دیگر انتقال می‌یابد.

قرار است در فصل جدید بوندسلیگا داوران چهارم از اختیارات بیشتری برخوردار باشند. این داوران تاکنون تنها در هنگام تعویض بازیکنان و یا اعلام زمان اضافی به چشم تماشاگران می‌آمدند، اما قرار است نقش آن‌ها پررنگ‌تر شود. به این ترتیب داوران چهارم بیشتر به کمک داور وسط آمده و بیشتر نقش دستیار او را ایفا خواهند کرد.

بزرگان داوری فوتبال آلمان امیدوارند که استفاده از تراشه‌های کامپیوتری در توپ‌های فوتبال، عملی شود. پیش از این بحث استفاده از فناوری برای کمک به داوران فوتبال پایان یافته تلقی می‌شد اما به دنبال بحث‌هایی که با اشتباه داوران در جام جهانی آفریقای جنوبی به راه افتاد، قرار است فیفا در نشست آتی اعضای کمیته اجرایی خود در ماه اکتبر بار دیگر این موضوع را بررسی کند.

فاندل در این باره عنوان کرد که اگر تنها یک گزینه مطرح باشد، تنها همین گزینه است اما باید هزار درصد جواب بدهد و درست عمل کند.

این داور بازنشسته آلمانی مخالفت خود را با استفاده از تصاویر ویدیوئی برای کمک به داوران اعلام کرد و گفت: مخالفت او به دلیل وقفه‌هایی است که با استفاده از این روش به وجود می‌آید.

ولفگانگ اشتارک، داور آلمانی حاضر در جام جهانی نیز در این نشست گفت: بدیهی است که ابزارهای فنی می‌توانند به داوران کمک کنند اما با این پیش‌شرط که این ابزار به طور صددرصد جواب بدهند.

او که در هر سه رقابت خود در جام جهانی قضاوت قابل قبولی داشت ادامه داد: با استفاده از داوران دروازه، دو همکار دیگر اضافه خواهند شد که باید با آن‌ها کمیسیونی تشکیل داد. این بسیار دشوار است. از این گذشته داوران دروازه در بیرون از زمین از دید کاملا متفاوتی برخوردار هستند.

به گفته‌ی اشتارک، داوران در جام جهانی بیش از اندازه زیر فشار بودند: برخی دیگر ذهن آزادی نداشتند و حتی تمرکز لازم را هم نداشتند. فشار روی داوران بیشتر شده است؛ به خاطر رسانه‌ها و همچنین هواداران فوتبال.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد