داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

باشگاه پاس: آقای عنایت، تیم پاس تا کی باید چوب اشتباهات داوری را..


تماشاگر چرا نباید اعتراض کنند؟ با شما هستیم آقای عنایت، شما رییس محترم کمیته داوران فدراسیون فوتبال،

شمایی که بر صندلی ای تکیه زده اید که سرنوشت تمامی این تیم های حاضر در مسابقات فوتبال لیگ های مختلف کشور به نحوه سوت زدن های داورانی بر می گردد که شما برگزیده اید.

داورانی که با یک سوت اشتباه و البته (سهوی!) جریان بازی را دگرگون کرده و نه تنها تمرکز را از بازیکنان می گیرند، حتی ممکن است نتیجه یک بازی را هم تغییر دهند.

واقعیت امر این است که تیم هایی نظیر پاس تا کی باید چوب این قضاوت های پراشتباه را بخورند. چه کسی پاسخگوی اعتراضات خیل عظیم هواداران است. هوادارانی که به عشق بازی جذاب و به دور از هرگونه حاشیه، تا نیمه شب در ورزشگاه می مانند و انصاف نیست با سیمایی دگرگون و آشفته از آنچه که حق خوری می دانند، به منازلشان بازگردند.

قضاوت دیشب سعید بخشی زاده و کمک اولش مجید ویشگاهی آنقدر بحث برانگیز بود که منجر به این شد تا هواداران ناخواسته به این نحوه داوری اعتراض کنند.

مجید ویشگاهی بارها در پرچم زدن و خطاهای صورت گرفته متزلزل و مردد نشان داد و هوش و حواسش به سوت داور بود تا آنگاه پرچمش را بلند کرده و نظر داور بازی را به گونه ای تایید کند. مگر نه اینکه در صحنه های نزدیک و آن موقع که کمک داور بهتر از داور به صحنه اشراف دارد، باید پرچم زده و خطا را اعلام کند.

اینجا، در بازی دیشب تیم های پاس و سایپا، مجید ویشگاهی آنقدر متزلزل و مبتدی قضاوت کرد که انگار در لیگ محلات و بسان داور آماتور قضاوت می کند.

آن وقت چه توقعی داریم که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت ها، نامی از داوران ایران نبرده و نمی برد!

در جامی که تیم ملی کشورمان حضور دارد و از جامعه داور کسی دعوت نشده است. این ها ایراد است و این ایرادها برگرفته از نا آگاهی و اشتباهات پیاپی داورانی که در میادین رسمی، به جای تمرکز و معطوف کردن حواسش به جریان بازی، معلوم نیست به کجا سیر می کند!

جناب آقای عنایت، برای لحظاتی به این سووالات بی جواب صدها فوتبالدوست و هواداران تیم پاس همدان بیندیشید و محض رضای خدا جواب این سوالات را بدهید که تماشاگر چرا نباید در فوتبالی که داوران شما اینقدر پراشتباه ظاهر می شوند، نباید اعتراضی داشته باشند.

حالا جای شکرش باقی است که هواداران تیم پاس اخلاق مداری را سرلوحه حضورشان در ورزشگاه قرار داده اند و اگر نظیر چنین اتفاقی برای یکی از تیم های پرحاشیه کشور می افتاد، آن وقت چه!؟

چرا توقع دارید داور پراشتباه شما این چنین قضاوتی را داشته باشد و لحن ادبیات تماشاگران تغییر نکند!؟

بهتر است نگاهی به بازی دو تیم پاس و سایپا بیاندازید، خواهید دید که این اشتباهات به چه اندازه است و آیا به حق نیست داوران پراشتباه هم محروم شوند ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد