داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

لطفا داور را هم دریبل بزنید!

در کمتر از یک روز از انتشار اولین اعتراض تند باشگاه فوتبال پاس همدان به داوری ها، امروز هم متنی تندتر از سوی روابط عمومی باشگاه بر روی خروجی سایت باشگاه پاس همدان قرار گرفت، که می توانید در پایین مشاهده کنید.

وقتی سوت ها گل می سازند!

ورزشگاه مملو از تماشاگر است. سکوها جای سوزن انداختن نیست و شور و هیجان همه جا را فرا گرفته است. یک سوت، صدای تماشاگران را در می آورد، یک پرچم زدن هم نظم تشویق ها را در هم می ریزد. یک سوت نابجا، اعتراض بجا را از سکوها به زمین منعکس می کند. داور فقط می خندد و این خنده به اعتقادش راهی برای آرام کردن جو ورزشگاه است اما تماشاگر را تحریک و اعتراض ها را تشدید می کند.

کم سن و سال های ایستاده بر روی سکوها تحرک بیشتری به خرج می دهند و با چسبیدن به پشت فنس ها، داور را با فریادهای خود خطاب قرار می دهند.

هویت فوتبال که برگرفته از همین هیجانات تماشاچیان است، محو می شود و این نشان می دهد که لذتی در این فوتبال نیست.

یک سوت، یک اشتباه و تغییر ناگهانی در بازی و شاید هم نتیجه مسابقه.

اینجا باید داور را هم دریبل بزنی تا با خیال راحت بازی را ببری!!

اینجا هر اندازه که دوندگی داشته باشی، دریبل بزنی، شوت بزنی و سانتر کنی، یک سوت اشتباه می تواند شالوده تیم را برهم بریزد و یک نتیجه خارج از جریان بازی را رقم بزند.

حق اعتراض نیست چرا که کارت قرمز را در بدترین شرایط دریافت می کنی و به دنبالش بلافاصله جریمه از سوی کمیته انضباطی. اما کسی قضاوت داور را به جریمه نمی گذارد و کمیته انضباطی هم در عملکرد داوری، ماده تبصره تنبیه و جریمه ندارد.

اهمیتی هم ندارد یک سوت اشتباه، دلیلی بر باختن تیمی باشد یا نه. سرمربی هم اعتراض کند اخراج می شود. خب داور هم یک انسان است و تمام خصوصیات یک فرد عادی را دارد. ممکن است لجبازی کند و آن وقت به میزان دقایق اعتراض ها، به ضرر تیم سوت بزند!!

پس از بازی هم اعتراض کنی، می گویند نتیجه نگرفتن تیم را به گردن داور نگون بخت!! می اندازند!

آقای عنایت رییس کمیته داوران هم مدام از به روز شدن داورانش صحبت می کند و اینکه همه آنها از فیلترهای فیفایی گذر کردند!! لابد حق آنها حضور در مسابقات رسمی نظیر جام ملت ها است و اینکه انتخاب نمی شوند، دلیلش همین اعتراضات تماشاگران، مربیان، نگاه های معنی دار مدیرعاملان باشگاه ها و در نهایت مطبوعات ورزشی است که درجه آنها را برای حضور در جام ملت های آسیا به لحاظ اعتبار نزد AFC ساقط می کند.

فعلا دور، دور داوران است و برای کمیته داوران اهمیتی ندارد که یک تیم در طول هفته ها چقدر تمرین می کند، چقدر هزینه صرف تیمداری می شود و این همه تلاش و زحمات دست اندرکاران یک باشگاه چطور به هدر می رود. مهم این نیست سوت اشتباه بزنی! مهم این است که اعتراضی نشود و همه سکوت کنند تا اشتباهات داوری سرپوش گذاشته شود!!

روابط عمومی باشگاه پاس همدان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد