داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داور جام جهانی ۲۰۰۲، به جرم حمل هروئین بازداشت داشت

.
به گزارش سایت داوران، بیرون مورنو، داور سالهای نه چندان دور دنیای فوتبال که در یکی از دیدارهای جام جهانی ۲۰۰۲، قضاوتی جنجالی را انجام داد، روز گذشته در فرودگاه جان اف.کندی نیویورک به جرم حمل ۶ کیلوگرم هروئین دستگیر شد.

مورنو این حجم مواد مخدر را در زمان عبور از بخش بازرسی در لباس زیرش مخفی کرده بود.
خیلی ها این داور اکوادوری را به خاطر قضاوتی که در دور دوم رقابتهای جام جهانی ۲۰۰۲ و در دیدار دو تیم ایتالیا و کره جنوبی انجام دادبه یاد دارند.
از رقابتهای جام جهانی ۲۰۰۲ به خاطر اشتباهات متعدد داوری که باعث حذف تیمهای بزرگ شد یاد می شود و این داور هم یکی از داوران ناموفق رقابتها بود.
مورنو در جریان دیدار کره جنوبی مقابل ایتالیا که با حذف ایتالیا نیز پایان یافت، یکی از گلهای صحیح ایتالیا را نادیده گرفت (که این گل گل طلایی دامیانو توماسی بود که می توانست موجبات صعود آتزوری به دور بعد را فراهم آورد). در آن دیدار توتی به خاطر شیرجه رفتن از زمین مسابقه اخراج شد ولی با تماشای صحنه آهسته مشخص شد که تصمیم داور اشتباه بوده. او خطاهای متعددی از بازیکنان کره ای را نادیده می گرفت.
بعدها مورنو به خاطر اضافه کردن ۱۳ دقیقه وقت اضافه در لیگ اکوادور و در دیدار میان تیمهای دپورتیوا اونیورسیا د کیتو و بارسلونا اسپورتینگ کلوب، برای ۲۰ دیدار از قضاوت محروم شد.
پس از اعلام خبر دستگیری مورنو، تیتر یک روزنامه های ایتالیایی و سرتاسر دنیا به این موضوع اختصاص یافته.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد