داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

تمجید فیفا از ایرماتوف و امتیاز بالای تیم داوری کامرانی‌فر

روشن ایرماتوف که سه بار عنوان بهترین داور آسیا را از آن خود کرده در جام جهانی ۲۰۱۰ به غیر از دیدار افتتاحیه ۴ دیدار حساس دیگر را هم قضاوت کرد. اکنون پس از گذشت ۵ ماه از پایان این بازیها گزارش فنی و آماری فیفا نشان می‌دهد که او یکی از بهترین چهره‌های این رقابت‌ها بوده است.

در بخشی از کتاب ۲۸۸ صحفه‌ای فیفا آمده است: “این(عملکرد داوران) میوه برنامه‌ریزی فیفا برای داوران جام جهانی بوده است. به عنوان نمونه درخشش ایرماتوف جوان در دیدار افتتاحیه بازی‌های جام جهانی اگرچه بسیاری را شگفت زده کرد اما این مسئله برای فیفا که از سال ۲۰۰۳ او را زیرنظر داشت شگفت‌انگیز نبود.”

ایرماتوف ۳۳ ساله دیدار افتتاحیه بین تیم‌های آفریقای جنوبی و مکزیک را قضاوت کرد. او به غیر از این بازی چهار دیدار دیگر را هم سوت زد که مهمترین آنها دیدار تیمهای هلند و اروگوئه در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها بود.

ایرماتوف با میانگین ۹٫۰۲ امتیاز بهترین عملکرد را در میان آسیایی داشته است. این در حالی است که یوئیچی نیشیمورا از ژاپن با ۸٫۸۸ و خلیل الغمدی از عربستان که حسن کامرانی‌فر را در کنارش می‌دید هم با ۸٫۸ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد