داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

قضاوت جنجالی ترکی و کامرانی‌فر سوژه کارشناسان عرب شد!

داور و کمک داور کشورمان که قضاوت دیدار تیم های ملی ژاپن و سوریه را برعهده داشتند، شب جنجالی را پشت سرگذاشتند.

  دیدار تیم های ملی فوتبال ژاپن و سوریه از گروه دوم مرحله مقدماتی پانزدهمین دوره جام ملت های آسیا پنجشنبه شب در ورزشگاه قطر اسپورت برگزار شد که قضاوت این بازی را محسن ترکی برعهده داشت و حسن کامرانی فر کمک اول او بود.

این داور ایرانی در دقایق میانی نیمه دوم خطای دروازه بان تیم ژاپن روی مهاجم سوری را در شرایطی که مشکوک به آفساید بود، پنالتی گرفت تا برای دقایقی بازی متوقف شود. به دنبال این برخورد دروازه بان تیم ژاپن از بازی اخراج و به سود تیم سوریه اعلام پنالتی شد. ضربه پنالتی را "فراص خطیب" در دقیقه 74 به تور دروازه ژاپن چسباند و بازی را به تساوی کشاند.

ژاپن که با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه می داد، 6 دقیقه پس از گلزنی سوریه به یک ضربه پنالتی رسید. ترکی این بار برخورد مدافعان سوری با مهاجم ژاپنی را پنالتی اعلام کرد و به "کیسوکه هوندا" این فرصت را داد تا بازی را به سود تیمش کند. هافبک تاثیرگذار ژاپن به خوبی قدر این فرصت را دانست و تیمش را با نتیجه 2 بر یک پیش انداخت.

محسن ترکی داور بازی ژاپن - سوریه در جریان این بازی 9 کارت زرد و قرمز نشان داد و در دقیقه 3+90 "ندیم صباغ"، بازیکن تیم سوریه را از زمین اخراج کرد.

پس از پایان این دیدار جنجالی کارشناسان عربی تلویزیون الکاس که در پایان همه بازیها به تحلیل دیدارها می نشینند قضاوت محسن ترکی در صحنه اخراج دروازه بان ژاپن و پنالتی سوریه را بارها و بارها مرور کردند و برخی اعتقاد به تصمیم درست این داور ایرانی داشتند و برخی تصمیم او را اشتباه می دانستند. تاکید بیشتر کارشناسان عرب روی این نکته بود که در آن صحنه بازیکن ژاپن به توپ ضربه زده است یا بازیکن سوریه. در پایان هم به نظر مشخصی نرسیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد