داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوران فوتبال از مصاحبه و کارشناسی در صداوسیما منع شدند


حسین عسگری عنوان کرد: از این پس این کمیته و داوران باید طبق اساسنامه فیفا و AFC فعالیت خود را انجام دهند. در اولین نشستی که با داوران در تاریخ 6 الی 8 بهمن برگزار خواهیم کرد 

وظیفه و فعالیت داوران را طبق اساسنامه فیفا و AFC اعلام خواهیم کرد. به عنوان مثال هیچ داوری حق مصاحبه کردن در مورد بازی، بازیکنان و مشکلات یا هر مورد دیگری را با رسانه های جمعی ندارد و خلاف مقررات اساسنامه فیفا و ای اف سی است و اگر داوری از این اساسنامه تبعیت نکند مطمئنا با او برخورد خواهد شد.
وی افزود: هیچ داوری نمی تواند به عنوان کارشناس داوری در صدا و سیما بازی را کارشناسی کند. تنها کسانی می توانند به عنوان کارشناس یک بازی در صدا وسیما حضور داشته باشند که یا ناظر باشند و یا مدرس.

عسگری در خصوص شروع قضاوت داوران در مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: گزینش داوران در لیگ برتر و دسته یک بر عهده خودم خواهم بود تا دیگر شاهد بروز مشکلات در داوری نباشیم. سعی کمیته داوران بر این است تا مشکلات را یکی پس از دیگری رفع کند که البته محقق شدن این امر نیاز به زمان دارد.
وی در پایان در خصوص داورای فوتسال گفت: شاهد اعتراض بسیاری از داوران هستم که ترجمه آخرین اطلاعات و قوانین داوری در سال 2010 و 2011 را در اختیار ندارند چرا که در این دو سال تغییرات بسیاری بر قوانین داوری فوتسال صورت گرفته و طی یک برنامه ریزی و پیگیری های مدون، به زودی آخرین قوانین روز فوتسال نیز در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد