داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

ایرماتوف" داور دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا شد

"روشن ایرماتوف"، داور سال آسیا دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های 2011 آسیا را قضاوت خواهد کرد.

  دیدار نهایی پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملتهای 2011 آسیا روز شنبه نهم بهمن ماه بین دو تیم ژاپن و استرالیا در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه برگزار خواهد شد.

قضاوت دیدار استرالیا - ژاپن برعهده روشن ایرماتوف از ازبکستان است و او را در امر قضاوت این بازی دو هموطنش "عبدوخمیدولو رسولوف" و "رافائل ایلیاسوف" همراهی خواهند کرد.

همچنین از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا "عبدالمالک" سنگاپوری به عنوان داور بازی ازبکستان - کره جنوبی (دیدار رده بندی جام پانزدهم) انتخاب شد. این بازی در ساعت 18:30 امروز جمعه در ورزشگاه السد دوحه برگزار می شود.

ایرماتوف 33 ساله، یکی از مشهورترین داوران دنیا است. او در سال‌های 2008 و 2009 داور سال آسیا شده است و در سال 2010 هم برای سومین مرتبه پیاپی این عنوان را کسب کرد. عملکرد فوق العاده او در جام جهانی 2010 همه را شگفت زده کرده است.

این داور ازبکستانی در مصاحبه با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، از داوری بازی فینال این مسابقات به عنوان "داوری یک بازی دیگر" یاد کرده است و مدعی شده که متحمل هیچگونه فشاری برای این مسئولیت نیست.

ایرماتوف در خصوص قضاوت دیدار نهایی جام ملتهای 2011 آسیا گفت: من اصلا استرس ندارم. این بازی یک بازی خاص نیست، چرا که همه بازی ها برای من مهم هستند، چه فینال باشد و چه نه.

وی افزود: من در حال حاضر سه بازی را در این مسابقات داوری کردم که دو مورد از آنها خیلی سخت بوده، بازی ایران - عراق در مرحله گروهی و ایران - کره جنوبی در یک چهارم نهایی. من خوب می دانم که چطور باید عمل کنم. من بعد از هر بازی عملکردم را آنالیز می کنم و از تجربیاتم در جام جهانی استفاده های زیادی برده‌ام.

شمسول مایدین، دبیر داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، که خود او نیز داور سال اسبق آسیا بوده، معتقد است که داوران خوبی برای بازی های فینال  و رده بندی انتخاب شده‌اند.

وی در این خصوص افزود: هر دوی آن‌ها (ایرماتوف و عبدالمالک) از آمادگی خوبی برخوردارند، هم از لحاظ بدنی و هم تاکتیکی. آن‌ها بهترین داوری هایشان را انجام داده اند و من از این دو داور توقع دارم که در این دو بازی هم مانند قبل باشند و نباید هیچ فشاری روی آن ها باشد و تمام سعی شان را بکنند.

"رسولف عبدوخمیدولو" و "لیاسوف رافائل" در بازی فینال دستیاران ایرماتوف خواهند بود، "سوبخیدین مهد صالح" از مالزی هم داور چهارم بازی است.

همچنین "گاه جک فنگ جفری" و "هاجا مایدین بن ای پی پیر محمد" در بازی رده بندی دستیاران عبدالمالک هستند. "عبدالرحمن محمد حسین" از قطر داور چهارم و "مهد صبری بن مت دائود" از مالزی داور پنجم بازی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد