داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

کامرانی‌فر نباید اشتباه داورش را علنی می‌کرد

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص محرومیت حسن کامرانی‌فر از قضاوت در هفته بیست و یکم لیگ برتر گفت: برخورد پادگانی نداریم اما صحبت‌های ایشان باعث متشنج شدن جو داوری فوتبال کشور شد.


ما با کسی تعارف نداریم و هر کسی از قانون سرپیچی کند با او برخورد می کنیم چرا که اظهارنظرهای داوران باعث ملتهب شدن فضای داوری فوتبال کشور می شود و در این شرایط نمی توانیم آن را کنترل کنیم.

عسگری تصریح کرد: آقای کامرانی‌فر از قوانین مطلع بود و نباید درباره همکارش اظهارنظر می کرد و به خاطر اشتباهی که مرتکب شد باید جریمه شود چرا که رویه کمیته داوران از این پس همینگونه خواهد بود.

وی در مورد اینکه کامرانی‌فر پیرامون مسابقات جام ملت‌ها اظهار نظر کرده و صحبت‌های او پیرامون داوری فوتبال کشور نبوده است، اظهار داشت: ایشان به عنوان یک کمک داور حق نداشته در مورد داور خود صحبت کند حتی اگر ترکی بر روی صحنه بحث انگیز دیدار ژاپن و سوریه اشتباه کرده باشد. ضمن اینکه بر روی آن صحنه هیچکدام از ناظران AFC اتفاق نظر نداشتند و به یک تصمیم مشترک مبنی بر اشتباه داور نرسیدند.

سرپرست کمیته داوران اضافه کرد: کمک داور زیر نظر داور کار می کند و این داور مسابقه است که مسئولیت مسابقه را برعهده دارد و کامرانی‌فر نباید با این صراحت در مورد اشتباه داور خود اظهار نظر می کرد.

عسگری با بیان اینکه قانون مصاحبه نکردن داوران، قانون "من درآوردی" نیست و تصمیم ما طبق آیین نامه فیفا و AFC بوده است، یادآور شد: انتظار ما از کمک داور با سابقه‌ای نظیر کامرانی‌فر بیشتر از سایر داوران است چرا که ایشان کاملا از قوانین اطلاع داشت و در همین مسابقات جام ملت‌ها نیز به داوران گوشزد شده بود که حق ندارند پیش از مسابقه، بعد از مسابقه و حتی بعد از پایان تورنمنت در مورد مسائل داوری اظهارنظر کنند.

وی با بیان اینکه کمیته داوران در برخورد با داورانی که شئونات داوری را رعایت نمی کنند جدی است، اظهار داشت: برای کمیته داوران آنچه اهمیت دارد رعایت اصول و قوانین است حتی اگر رعایت این اصول باعث شود برخی داوران صاحب نام ما از قضاوت محروم شوند.

سرپرست کمیته داوران با ابراز اطمینان از اینکه با نبود چند داور سرشناس چرخ داوری فوتبال کشور لنگ نمی ماند، اظهار داشت: کمیته داوران در نیم فصل دوم لیگ برتر مسعود مرادی را به دلیل کناره گیری از داوری و خداداد افشاریان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد ولی این باعث نمی شود کار داوری فوتبال کشور دچار وقفه شود و مطمئن باشید با داوران جوانتر خلاء این داوران را پر می کنیم.

عسگری در پایان گفت: البته کامرانی فر جزو کمک داوران خوب و باتجربه فوتبال ماست و قطعا محرومیت او طولانی مدت نخواهد بود ولی برای اینکه تفاوتی بین داوران قائل نشده باشیم و بهانه به دست کسی ندهیم و از سوی دیگر داوران متهم نشویم که بین داوران فرق می گذاریم بصورت موقت ایشان را از مسابقه پرسپولیس و نفت آبادان محروم کردیم تا بزودی در مورد او تصمیم بگیریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد