داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داور شهرآورد تهران مشخص شد/ هدف‌مان سربلندی داوری در سال 90 است

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه داور شهرآورد پایتخت انتخاب شده است، از اعلام نام وی خودداری کرد و گفت: نمی‌خواهیم استرس‌‎های موجود تمرکز داور شهرآورد را از بین ببرد.

از نظر ما داور شهرآورد مشخص شده ولی صحیح نیست امروز نامش را بصورت رسمی معرفی کنیم زیرا هرچه دیرتر نام داور این بازی مهم اعلام شود، گزینه مورد نظر با استرس کمتر و تمرکز بالاتر این مسابقه را قضاوت خواهد کرد.

وی از اظهارنظر در مورد گزینه‌های قضاوت در شهرآورد تهران امتناع ورزید و تاکید کرد: بارها گفته‌ام 4-5 داور هستند که می‌توانند قضاوت این بازی را برعهده بگیرند و اگر خودتان بررسی کنید می‌توانید نام آنها را پیدا کنید. متاسفانه امروز صحیح نیست نام آنها را اعلام کنیم.

رئیس کمیته داوران با تاکید بر اینکه هرچه بازی حساس‌تر، قضاوت آن سخت‌تر می‌شود، افزود: در شرایط عادی نام داوران مسابقات لیگ را 2-3 روز زودتر اعلام می‌کنیم اما برای شهرآورد بهتر است نام داور هر چه دیرتر اعلام شود تا وی بتواند با تمرکز بیشتر بهترین قضاوتش را در این بازی مهم انجام دهد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه "شرایطی فراهم شود که جو بد گذشته علیه داوری کاهش یابد"، اضافه کرد: گرچه بازی عقب افتاده سپاهان برابر صنعت نفت آبادان شروع رسمی کار داوران در سال 90 است اما شهرآورد تهران شرایط خاص خودش را دارد و امیدوارم داور این بازی با عملکرد خوش باعث سربلندی داوران در آغاز سال جدید شود.

نظارت بر کار داوران شهرآورد را خودم برعهده دارم
عسگری با اشاره به اینکه امیدوار است داوری‌ها در سال 90 روز به روز بهتر شده و کار به جایی برسد که دیگر انتقادات امروز علیه داوران مطرح نشود، خاطرنشان کرد: نظارت بر داوری شهرآورد تهران را خودم برعهده دارم تا همه چیز را از نزدیک زیر نظر بگیرم.

وی با یادآوری اینکه در جوانی دو بار کمک داور بازی پرسپولیس - استقلال بوده است، تصریح کرد: در اوج قضاوتم و در حالیکه کاندیدای قضاوت شهرآورد بودم برای داوری مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها به امارات رفتم. من قرار بود مسابقه‌ای را قضاوت کنم که در دقایق پایانی آن تماشاگران به زمین وارد شدند و بعد از آن دیگر هیچ داور ایرانی شهرآورد تهران را قضاوت نکرد. تا سال 79 که قضاوت می‌کردم، دیگر فرصت داوری این دیدار به داوران ایرانی نرسید.

رئیس کمیته داوران در پایان گفت: اصلا ناراحت نیستم قضاوت بازی استقلال - پرسپولیس را برعهده نداشتم زیرا زمان ما برای دیدار پرسپولیس با تیمی مانند وحدت بیش از 75 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آمد. آن زمان برای بازی‌‎های سرخابی‌ها حداقل 60 هزارتماشاگر به ورزشگاه می‌آمدند و همه دیدارها حساسیت و جذابیت بالایی داشت.

هفتادمین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که به شهرآورد تهران معروف است، روز دهم فرودین‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد