داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

داوری فوتبال

نوشته شده توسط رضا عبدوس داور ملی فوتبال از سمنان

عسگری: قضاوت ترکی عالی بود و نمره‌اش ۹ است

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تعریف و تمجید از عملکرد محسن ترکی در قضاوت هفتادمین شهرآورد تهران بار دیگر تاکید کرد، دروازه بان استقلال روی مهاجم پرسپولیس مرتکب خطای پنالتی نشده و در آن صحنه داور به درستی رای به ادامه بازی داده است.

حسین عسگری ضمن بیان این مطلب افزود: قضاوت محسن ترکی در هفتادمین شهرآورد تهران فوق العاده بود. در این بازی ترکی مسلط و عالی قضاوت کرد به ویژه در سه صحنه مشکوک به پنالتی که در هر دو نیمه رخ داد. در این بازی تصمیم گیری‌های ترکی درست و به موقع بود و وظایفش را به نحواحسن انجام داد.

وی در ادامه افزود: پرسپولیس در شهرآورد تهران نمایشی تهاجمی داشت و بارها صاحب موقعیت گلزنی شد. شاید اینکه تیم پرسپولیس نتوانست از شانس‌های متعدد خود برای گلزنی استفاده کند، باعث شده تا هواداران، بازیکنان و مربیان این تیم نسبت به داوری جبهه گیری کرده و متعرض به این باشند که محسن ترکی برای تیم آنها یک پنالتی نگرفته است.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: در نیمه اول دو مورد در محوطه جریمه استقلال رخ داد که در هر دو مورد برخوردی که خطا باشد بین مدافعان استقلال با حسین بادامکی و غلامرضا رضایی دیده نشد.

عسگری در خصوص صحنه برخورد محمد محمدی با غلامرضا رضایی نیز گفت: در مورد این صحنه برخی کارشناسان اظهارنظر کرده‌اند که لازم است نکته‌ای را به آنها گوشزد کنم. این کارشناسان با اصلاحاتی غلط تاکید کرده‌اند که دروازه بان استقلال روی مهاجم پرسپولیس مرتکب خطای پنالتی شده است، در حالیکه به هیچ عنوان در قانون نکاتی که آنها بدان اشاره دارند، ذکر نشده است.

وی افزود: از سوی این کارشناسان عنوان شده است، دروازه بان استقلال با بی احتیاطی مهاجم پرسپولیس را متوقف کرده است. من باید به این کارشناسان بگویم، کجای قانون از بی احتیاطی یاد شده است؟! در قانون به صراحت عنوان شده ۱۰ مورد خطا وجود دارد که اگر در محوطه جریمه رخ دهد، براساس قانون داور باید رای به پنالتی به سود تیم مهاجم دهد. خطاهایی چون لگد زدن، گرفتن، هل دادن، تکل خشن و … . در بازی روز چهارشنبه کدام یک از این ۱۰ مورد خطا را دروازه بان استقلال روی مهاجم پرسپولیس انجام داد؟

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید براینکه بی احتیاطی و بی پروایی برای تعیین جرایم شخصی از سوی داور در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: آنهایی که معتقدند دروازه بان استقلال خطای پنالتی کرده است، بگویند کدام یک از ۱۰ مورد خطایی که قانون به صراحت از آن یاد کرده را مرتکب شده است. هر دو بازیکن یک عمل را انجام دادند، در حالت بی تعادلی هر دو تکل رفتند و بهم برخورد کردند. در آن صحنه مهاجم پرسپولیس تعادل نداشت و روی زمین لیز خورد و دروازه بان استقلال هم تکل رفت که منجر به برخوردی سهوی بین دو بازیکن شد. آیا این برخورد بی احتیاطی است؟ این برخورد خطاست؟ من که چنین اعتقادی ندارم.

عسگری عملکرد کمک داوران هفتادمین دیدار پرسپولیس – استقلال را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کمک‌های ترکی نیز خیلی خوب پرچم زدند، به ویژه حیدر شکور که با عملکرد خوبش باعث شد تا گل استقلال به درستی وارد درواه تیم پرسپولیس شود. در آن صحنه مهاجم استقلال در آفساید نبود و کمک داور به خوبی رای به ادامه بازی داد.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال که ناظر داوری بازی هفتادم پرسپولیس و استقلال بود در خصوص نمره محسن ترکی در این بازی گفت: صحیح نیست من نمره ترکی را اعلام کنم اما زمانی که می گویم قضاوت او عالی و فوق العاده بود، قطعا نمره این داور از ۱۰ کمتر از ۹ نیست.

هفتادمین شهرآورد تیمهای تهرانی استقلال و پرسپولیس با برتری یک برصفر آبی پوشان به اتمام رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد